Aktiviteter
- Glade kunder 🙂
Kunde
Om samarbejdet
Firmalogoet på Iben Søgaards visitkort har ændret sig flere gange i løbet af de sidste ti år – men samarbejdet med Gammelbys har Iben holdt fast i.
Bliver hos Gammelbys
– I en stilling som min er der simpelthen ikke tid til at klæde et bureau på igen og igen. Jeg har sindssygt travlt, så det er en kæmpe arbejdslettelse at have et bureau, som forstår sig på ens business, taler samme sprog og ved, hvad der skal til – og det giver bedre resultater, indleder Iben Søgaard, Marketing Manager for Danmark og Norge hos Citrix.
Gammelbys kender branchen og gamet indefra
Ibens samarbejde med Gammelbys går næsten ti år tilbage i tiden og spænder over flere jobs som marketingansvarlig i både producent- og partnerleddet.
– Jeg lærte Gammelbys at kende, da jeg var marketingansvarlig hos det daværende Hitachi Data Systems, nu Hitachi Vantara, fortæller Iben.
– Mit første samarbejde med Gammelbys var i forbindelse med planlægning og gennemførelse af Hitachis årlige event Hitachi Information Forum. Jeg havde fra starten tillid til, at Gammelbys kunne løfte opgaven, hvor en stor del handlede om at indhente og administrere sponsorater fra vores partnere. De kendte partnerne i forvejen og samarbejdede allerede med mange af dem, og flere af deres medarbejdere har selv været ansat i it-branchen og kender gamet indefra.
Jeg kan læne mig tilbage og trygt lægge opgaverne over til Gammelbys
– Som marketing manager i it-branchen sidder man ofte alene med opgaverne. Derfor er det en kæmpe lettelse at have et bureau, jeg kan stole på, og hvor jeg ikke skal lave micro management eller tjekke, at tingene bliver gjort ordentligt. Jeg kan læne mig tilbage og trygt lægge opgaverne over til Gammelbys, siger Iben.
– Det gør helt klart en forskel, at mange hos Gammelbys selv har siddet i min stol. De kender min hverdag og presset, og ved præcis hvordan det hele fungerer med funding, POEs, interessenter, POs, vendor approvals og alle mulige processer. Jeg skal ikke forklare de her ting, og der er forståelse for, at tingene tager tid, også selv om der fx er pres på for at få en kampagne gjort klar til lancering, forklarer Iben.
Forskellige profiler til forskellige opgaver
Iben fremhæver, at hun sætter stor pris på, at Gammelbys ikke bare er et generalist-bureau.
– Til Hitachi Information Forum var det Lea, der tog sig af event-håndtering og partner-sponsorater. Siden da har hun været projektleder og ansvarlig for messekoncept på flere af mine store events som fx partnerdage. Lea er ekstremt struktureret og har øje for alle detaljerne – jeg ved, at Lea har styr på tingene, og at jeg trygt kan lægge opgaverne over til hende, siger Iben.
– På kampagne-udvikling arbejder jeg sammen med Lotte. Hun er en af de gamle garvede fra branchen og har pondus til at stille de kritiske spørgsmål. Det er fedt, at Gammelbys har kapaciteten til at sætte forskellige profiler på forskellige opgaver, uden at det går ud over det vanvittigt dybe branchekendskab.
I valg af bureau er B2B ikke bare one size fits all. Gammelbys er gode, fordi de har så stort et fokus på it-branchen. De kender branchen ind og ud og ved, hvad der virker og ikke virker.
Kan også anbefale Gammelbys til partnerkanalen
Iben har samarbejdet med flere B2B-bureauer i sin tid i it-branchen, før hun landede hos Gammelbys. Det er hendes erfaring, at det ikke er nok i sig selv at vælge et B2B-bureau – brancheindsigt er afgørende for resultaterne.
– I valg af bureau er B2B ikke bare one size fits all. Gammelbys er gode, fordi de har så stort et fokus på it-branchen. De kender branchen ind og ud og ved, hvad der virker og ikke virker – hvad skal den her kampagne kunne, taler vi om slutkunder eller partnere, hvorfor er det vigtigt at få lige præcis den her partner ind over den her kampagne … jeg behøver ikke bruge tid på en masse forklaringer, fastslår Iben og runder af:
– Jeg kan også med ro i maven anbefale Gammelbys til vores partnere, for jeg ved, at Gammelbys kender branchen og hele billedet. Det giver stor tryghed og garanti for resultater, slutter Iben.