Aktiviteter
- Marketingdrift
- Lead generation-kampagne
Kunde
Om samarbejdet
Arj, hvorfor skriver de ikke, hvem det er??” Vi ved det godt – generiske cases er ikke så troværdige som de andre ☺
Men hos Gammelbys leverer vi marketing til rigtig mange it-virksomheder, og nogle af dem er benhårde konkurrenter.
Derfor anonymiserer vi nogle af vores cases som fx denne, der kører for en mellemstor, dansk it-virksomhed.
Du må hjertens gerne få supplerende oplysninger om casen – bare giv os et ring, så finder vi ud af det!
Godt forarbejde = værdifuld kampagne
Målet var en kampagne til at generere nye salgsleads til virksomhedens løsninger indenfor data analytics.
Målgruppen var it-beslutningslaget i danske virksomheder med minimum 200 medarbejdere.
Content, der gav målgruppen værdifulde svar
Vi udviklede en e-bog med en køreplan til at anvende data analytics som centralt værktøj til datadrevne strategiske beslutninger i virksomheden. Indholdet talte konkret ind i de pains, den pågældende målgruppe aktuelt oplever som centrale.
Og så udarbejdede vi en landingsside, hvor målgruppen kunne hente bogen via en kontaktformular. Gennem præcis beskrivelse af det konkrete udbytte, e-bogen tilbød målgruppen, sikrede vi en høj konverteringsrate på både annoncer (0,78% Click-through rate) og landingsside (18,5 % lead-konvertering).
Casen i tørre tal
- Annoncebudget: 20.400 kr.
- Antal annoncevisninger: 104.179
- Antal klik på hjemmesiden: 810 (Click Through Rate: 0,78%)
- Antal salgsleads: 150 (Conversion rate 18,5 %)
- Pris pr. afleveret lead: 136 DKK
Præcis målretning sikrer høj konvertering og kvalificerede leads
På baggrund af den udvalgte målgruppe startede vi med at oprette en liste på cirka 2.000 virksomheder, som opfyldte de valgte kriterier.
Vi valgte at fokusere på LinkedIn-kampagner til at generere trafik til hjemmesiden, fordi LinkedIn har perfekte værktøjer til at målrette annoncering specifikt mod særligt udvalgte stillingsbetegnelser og jobkategorier – en pænt effektiv måde at sikre kvaliteten af leads’ene.
En del af kampagnen ledte til kampagnens landingsside, mens en anden del gav mulighed for at hente e-bogen via en formular direkte i LinkedIn. Alle leads blev samlet op i marketing automation-løsningen SharpSpring, der giver mulighed for dels at tracke hvert leads videre adfærd, dels udsende opfølgende mails i et automatiseret, triggger-baseret flow.
Test og løbende tilpasning af annoncerne
Gennem den første halvdel af kampagnen testede vi en række annonceversioner med forskellige budskaber, formuleringer og layouts. Herefter fokuserede vi – man fristes til at sige selvfølgelig – på de bedst konverterende annoncer.
Godt forarbejde = værdifuld kampagne
Ved at tilbyde konkret, relevant content til vores kundes målgruppe, genererede kampagnen 150 leads til en cost pr. lead på 136 kr.
Og vigtigere endnu: langt de fleste leads var personer med de helt rigtige ansvarsområder i nogle af de virksomheder, der var mest attraktive for vores kunde.
Resultaterne viser med al tydelighed, at grundigt analysearbejde på målgruppen samt efterfølgende udarbejdelse af relevant, værdiskabende content skaber de bedste resultater.
(P.S. Fun Fact: Kampagnen drypper stadig leads af sig flere måneder efter!)