For de fleste er køb af energi noget, som skal overstås. Det er en kedelig og usynlig standardvare. Det er svært at gennemskue lovgivning, regler og afregningsmodeller. Og for langt de fleste er det en rigtig træls omkostning.

Scanenergi ønsker at ændre denne opfattelse og i stedet sælge budskabet om, at deres kunder både kan optimere deres energiforbrug og udvikle deres forretning. Derfor arbejder Scanenergi tæt sammen med Gammelbys om at konceptualisere produkter og ydelser for at engagere deres kunder og tale ind i deres hverdag – hvad enten det drejer sig om energirådgivnings- og optimeringsprojekter, prissikring af el-leverancer, handel med energibesparelser eller salg af energistyringssystemer.

Målrettet produktlancering

Køb af energi er bare ikke særlig sexet. Alligevel bliver Scanenergis produkter og ydelser solgt i lækre, små pakker – pakket ind på en måde der er til at forstå, og som gør det nemt for kunden at vælge de rigtige pakker.

“Gammelbys er velforberedte og dygtige til at stille de rigtige spørgsmål. De finder hullerne i osten, så vi får indsigt i, hvordan vi skal forklare og sælge tingene, eksempelvis når vi lancerer nye produkter.”

Lars B. Klemensen
Chef for Marketing og Forretningsudvikling hos Scanenergi

Deadlines er overholdt knipskarpt

Det er meget i perioder, Scanenergi har behov for at trække på Gammelbys – typisk ved produktlanceringer, hvor der er ekstra travlhed, og den samlede produktionsplan kører ret stramt.

“Rammerne i vores produktionsplaner er skarpe – men ikke så skarpe, at der ikke er fleksibilitet. I den periode, hvor vi arbejder, står Gammelbys til rådighed og er tilgængelig, også for alle småtingene. Det er fleksibiliteten, der gør, at vi lykkes og kommer i mål. Deadlines er overholdt knivskarpt.”

Lars B. Klemensen
Chef for Marketing og Forretningsudvikling hos Scanenergi

Kommunikative virkemidler:

Strategi

Hjemmeside

Produktblade

Produktbrochure

Pressemeddelelser

Guide om best practice

Om Scanenergi

Scanenergi hjælper virksomheder med at minimere deres energiomkostninger ved at rådgive om og implementere energioptimeringsprojekter. Samtidig tilbyder Scanenergi forskellige finansieringsmodeller.

Siden etableringen i 1998 har Scanenergi udviklet sig fra at være et elhandelsselskab til en koncern med tre forretningsområder: energirådgivnings- og optimeringsprojekter, prissikring af elleverancer og handel med energibesparelser, samt udbud af energistyringssystemer.

Tag fat i Lotte nu!

Skal vi også stå til rådighed for dig, når du har brug for koncepter, strategier, tekster, PR?
lotte@gammelbys.dk
+45 2627 1580