Skanderborg Park booster væksten med PR

Da direktør Charlotte Riberholt for godt fire år siden satte sig i chefstolen på Skanderborg Park Hotel & Konference, var virkeligheden den, at der uden for hotellet stod et stort ”Til salg”-skilt. Det så skidt ud med omsætning og indtjening, og det østjyske konferencehotel var stort set ukendt uden for den finanssektor, der ejer stedet.

”Til salg”-skiltet er for længst pillet ned. Sidste år investerede hotellets ejere i ni ekstra værelser, en ny restaurant og etablering af to nye mødelokaler, hotellet modtog Skanderborg Kommunes Erhvervsudviklingspris, og i de seneste to år er den gamle omsætnings- og indtjeningsrekord blevet slået godt og grundigt.

Målrettet PR-indsats har gjort Det Hemmelige Hotel til Byens Hotel

For at øge kendskabet til hotellet og vende den økonomiske kurve fra nedadgående til opadgående retning valgte Charlotte Riberholt at samarbejde med Gammelbys. En dag om måneden har Brian Ravn Galsgaard været tilknyttet hotellet på en fast aftale om en kommunikations-dag.

Der blev lavet en plan om, at hotellet mindst hver anden måned skulle ud med en positiv fortælling, og at der skulle sendes gode nyhedsbreve ud. Hotellets PR-kampagne har været et potpourri af gode historier, der alle sammen har været med til at skabe positiv opmærksomhed.

”Tidligere gik vi under navnet Det Hemmelige Hotel i Skanderborg, fordi der ikke var ret mange der anede vi eksisterede. Nu er vi i stedet Byens Hotel, og det er et godt eksempel på, at PR kan være med til at gøre en positiv forskel”, siger Charlotte Riberholt.

Forretningsforståelse giver effektiv PR

Charlotte Riberholt fremhæver Gammelbys konsulents forretningsforståelse som en årsag til, at hotellets PR-indsats har været så effektiv.

”Gammelbys har været gode til at finde vores gode historier frem. Der bliver ikke bare fundet positive historier frem. Det er altid historier der peger et sted hen i forhold til vores forretning,” fortæller Charlotte Riberholt og kommer med et eksempel:

”Et godt, nyt eksempel er, at vi i en periode havde to somaliske flygtninge i praktik på vores rengøringshold. De gjorde det godt og blev fastansat. Vores PR-konsulent fik stykket en pressemeddelelse sammen, hvor vi også inddrog kommunens jobcenter. Den historie, som jeg egentlig ikke synes var noget særligt, blev til en ret stor artikel i Jyllands-Posten og bevirkede, at vi efterfølgende blev kontaktet af svensk radio. Det siger vel lidt om, hvor langt en pressemeddelelse kan række. Også i forhold til annoncering.”

PR skaber de rigtige ringe i vandet

”Det er selvfølgelig ikke ene og alene vores PR-indsats, der har skabt resultaterne, for hvis ikke vi leverede et produkt af meget høj standard og en god service, så ville gæsterne kun komme hos os en enkelt gang. Men hvis ikke gæsterne hører om os, så kommer de jo aldrig ind og oplever, hvad det er vi kan som konferencehotel. Og der har PR været en af de store sten, der har skabt de rigtige ringe i vandet”, siger Charlotte Riberholt.

Om Skanderborg Park
Skanderborg Park er et konferencehotel beliggende på toppen af Skanderborg med udsigt over søen – og egen park. Hotellet ejes af Finanssektorens Uddannelsescenter, men har i de seneste år hente en væsentlig del af sin omsætning fra andre brancher. Hotellet har 73 moderne hotelværelser, seks store konference- og undervisningslokaler med plads til op til 200 mødedeltagere, samt et hav af mindre møde- og grupperum. Hotellet er desuden kendt for sit gourmet-køkken, hvor alt laves helt fra bunden.

Vi giver også gerne din pressemeddelelse et løft

Sidder du og kæmper med en pressemeddelelse, som du bare ikke kan få vinklet på den rigtige måde? Send dit udkast til os via formularen herunder, så ringer Brian til dig med tre gode tip til forbedringer, helt gratis.

10 tips til den gode pressemeddelelse – og et ekstra

10 tips til den gode pressemeddelelse – og et ekstra

Spørgsmål?

Spørgsmål?

Kontakt Brian på
2791 2442

Vi har leveret:

  • PR

Kategori
PR, Referencer