PR

Redaktionel omtale er 10 gange mere troværdig end annoncer

Et godt omdømme, hvor du er kendt for det, du gerne vil være kendt for, er guld værd for din virksomhed. En af vejene til et godt omdømme er PR, Public Relations, som er den relation og positive opmærksomhed, du kan få hos dine samarbejdspartnere, kunder og omgivelser omkring din virksomhed. PR i form af redaktionel omtale vurderes af læserne som 10 gange mere troværdig end annoncer – og troværdighed sælger.

”Tidligere gik vi under navnet Det Hemmelige Hotel i Skanderborg, fordi der ikke var ret mange der anede vi eksisterede. Nu er vi i stedet Byens Hotel, og det er et godt eksempel på, at PR kan være med til at gøre en positiv forskel.”

Charlotte Riberholt, direktør for Skanderborg Park Hotel & Konference

Find vandingshullerne og få relevant og troværdig omtale i medierne

Det er ikke en naturlov, at du får mest ud af at komme i Børsen. Find dine målgruppers vandingshuller: Hvad læser de, hvem lytter de til, hvor mødes de – og sørg så for at være til stede lige netop dér, og med lige præcis den historie, som er relevant for dem.

Vi kender det danske mediebillede, så vi kan bringe din historie til de rigtige vandingshuller. Og vi identificerer og udvikler din virksomheds gode historier, så de er interessante for medierne og relevante for dine målgrupper.

”Gammelbys’ evne til at sætte sig ind i produktet gør, at de er gode til at identificere de målgrupper og medier, som de enkelte nyheder er interessante for. Og Gammelbys er pissedygtige! De kan noget med ord, så en teknisk tekst om dæk bliver letfordøjelig, så også Hr. og Fru Jensen kan forstå den.”

Lotte G. Bodilsen, Senior Marketing Specialist hos Bridgestone Danmark

Har du en historie, du gerne vil have ud i verden?

Vi er din kritiske sans og vurderer, om din historie er relevant at lave pressearbejde på. Vi finder den helt rigtige vinkel, skriver en pitch eller en færdig pressemeddelelse, kontakter de rette journalister og medier, følger op og holder øje med resultaterne af din presseindsats.

10 tips til den gode pressemeddelelse

Hvordan kommer din historie gennem nåleøjet hos de medier, der er relevante for din virksomhed og din forretning?

Læs vores 10 tips til den gode pressemeddelelse – og få et ekstra tip.

Læg en strategi for dit PR-arbejde

PR er mere end at skyde en pressemeddelelse af en gang om året, når I har aflagt årsregnskab, indkøbt en ny CNC-maskine, eller lancerer en ny version af jeres software. Det er et langt, sejt træk, hvor I investerer i at opbygge virksomhedens omdømme.

Vi genbruger og kombinerer dit pressearbejde bedst muligt med andre markedsføringskanaler, så du får maksimal effekt af din indsats og udbytte af dit budget. Vi kan vurdere og kombinere, fordi vi har erfaring med PR og samtidig laver meget andet end PR.