Forfulgt af sneaks?

Forfulgt af sneaks?

Du kender det helt sikkert. Du har været en tur forbi en webshop, hvor du har kigget på et par lækre sneaks. Du overvejer at købe dem, men vælger så med at gå med et andet – og federe – par. Næste gang du går på Facebook popper de selvsamme sneaks, du valgte fra, op igen. Det samme sker to dage senere, hvor du læser en nyhed om Brittas svindelnummer på TV2 og igen senere samme dag, hvor du sidder og hygger på Instagram. Og det er ikke kun B2C-virksomheder, der benytter sig af det fine trick, hvor de forfølger kunderne. Det gør B2B-virksomhederne også.

Re-marketing-tricket – go eller no-go?

Tricket jeg snakker om, hedder selvfølgelig re-marketing. Altså annoncering baseret på, at du har besøgt en hjemmeside, som herefter forfølger dig på forskellige medier. Re-markering er super smart, du skal bare bruge det rigtigt. Hvis du har besøgt en side og forladt den igen, var du måske ikke klar til at tage en beslutning om netop den løsning eller det produkt, og så ender du med at føle dig forfulgt af løsningen, når den popper op i tide og utide, uanset hvor du bevæger dig hen online.

Tænk langsigtet og ha’ en god portion tålmodighed

Re-marketing fungerer, når vi ikke tænker over, at det er re-marketing. Du skal ikke forfølge dine kunder med de løsninger, de netop har kigget på, for hvis de ikke var klar til at købe for halvandet minut siden, da de var på din hjemmeside, er de det nok heller ikke nu. Du skal droppe ”always be closing” attituden lige her og i stedet have et lidt mere langsigtet perspektiv, hvor du bearbejder de potentielle kunder diskret over en længere periode.

Content re-marketing is the way to go

Men hvad skal du så gøre? Du skal løbende påvirke dem med små bidder af information – og her skal du pakke salgskasketten helt væk. Giv dem i stedet indhold, der gør dem klogere til at træffe et valg om et køb og forfølg dem diskret med korte artikler, tips, blogindlæg og måske e-bøger. Det er det, man kalder content re-marketing, og det er vejen frem, hvis du vil konvertere dem, der forlader din hjemmeside nu til kunder på sigt.

Jeg snakker om content re-marketing og mange andre måder at få leads via Facebook, når jeg afholder min Videnssnack torsdag den 22. november.

Læs mere fra Gammelbys