
Hvad skal industrien bruge kommunikation til?
Det går jo meget godt i industrien, ikke sandt? Det kniber faktisk med at følge med. Men der er flere ting, det også kniber med.
De fleste danske industrivirksomheder har i disse år udfordringer, som på flere måder ligner dem, andre brancher tumler med – og så alligevel ikke. For en klassisk dansk industrivirksomhed er der ofte tale om disse udfordringer:
- Stigende energipriser gør produktion og logistik dyrere
- Der er problemer med leverancer af komponenter og råmaterialer
- Ordrebogen er fyldt op flere år ud i fremtiden, og produktionskapaciteten er presset
- Det er svært at finde kvalificeret arbejdskraft, uanset hvor man er henne i landet
- Bæredygtighed bliver vigtigere og vigtigere for både kunder, leverandører og jeres omverden
Kommunikation som strategisk værktøj i industrien
I vores optik er industrivirksomheder i Danmark nødt til at bruge kommunikation proaktivt og som et strategisk værktøj.
Det er nødvendigt, fordi:
- I skal kunne vise, at I stadig er de bedste (eller blandt de bedste) på jeres specialiserede område
- I skal kunne vise, at I er et attraktivt sted at lægge sin karriere
- I skal kunne vise, at I udvikler jer og som minimum følger markedets trends
- I skal kunne fodre jeres ordrepipeline med leads allerede nu, især hvis det tager 4-5 år for jer at lande en kunde – så må I ikke se kortsigtet på jeres ordrebeholdning
- I skal kunne adressere bæredygtighed og klimabevidsthed, for ellers mister I ordrer på sigt
Det kan I kun gøre ved at tænke jeres kommunikation ind som et strategisk værktøj til ledelse, salg, rekruttering og branding. Det er her, vores ekspertise og erfaring hos Gammelbys kommer jer til gavn.
Vi kan helt konkret hjælpe jer med:
- Employer branding – det med at få skabt en fortælling om jer, som gør, at folk hellere vil arbejde hos jer end hos nabovirksomheden
- Thought leadership – det med at vise jeres bestående kunder, at I har styr på jeres ting og er specialister på jeres felt. Det skaber tryghed og nærhed og er kritisk vigtigt på et globaliseret marked
- Bæredygtighedskommunikation – men med fakta i ryggen og med en forståelse for, hvor fin grænsen er mellem greenwashing og reel, ærlig kommunikation.
- Kommunikationsstrategi og branding – hvor vi tager afsæt i jeres forretningsstrategi og gør den til operationel kommunikation
- Visuel identitet, logo og designguide for jeres virksomhed – så I kommunikerer ensartet, også rent visuelt
- Blogs, cases, nyheder og løbende annoncering på sociale platforme – så I har kontaktpunkter til jeres omverden og holder jer på radaren
- CRM og marketing automation – så I holder styr på jeres kunder, projekter og leads og kommer af med den der bunke af visitkort med en elastik om
Ofte fungerer vi som den forlængede marketingafdeling for vores kunder, så jeres marketing- og kommunikationsafdeling altid ved, hvem de skal ringe til. Vi leverer hurtigt, sikkert og effektivt.
Tag fat i os!