Joeh – det tror jeg nok, der er! 😀
Siden jeg skrev min hovedopgave ”En deskriptiv/terminologisk introduktion til centrale områder i forbindelse med genåndingsapparater” i 1999, har jeg ikke lavet andet end at formidle ekstremt tungt og kompliceret stof. Masser af dimser!
Alene i sidste uge mødte jeg 4 vidt forskellige personer, der sagde noget i retning af, at deres dims var for svær for andre end dem selv at formidle.
Jeg sagde på en pæn måde, at det ikke for nuværende lå lige til højrebenet at læse på deres hjemmeside, hvad man fik ud af at købe deres dims.
Det ku’ de nok godt være enige med mig i, sagde de.
Så det ”sjove” er næsten hver gang, at det i virkeligheden er for svært for dem selv at skrive om deres dims.
For det svære er at få skrevet, så andre også ser værdien i dimsen. Så de forstår, hvordan dimsen løser ens smerte i måsen. Hvordan dimsen bare er så FED, at man er NØDT til at høre mere om den. NU!
Det er ofte lettere at nå frem til den cliffhanger-effekt, hvis man ser dimsens fantastiske tech specs lidt ude fra. Sådan lidt Piet van Deurs ”tid, sted og anvendelse” for dem, der kan huske så langt tilbage.
Så det kan være en god idé at få lidt bistand fra nogen, der ikke sidder sumpet ned i detaljerne. De er tit bedre til at få dine kunder til at forstå, hvorfor de kommer til at elske dig 😉
Skal vi chatte?
Du spørger bare ind – jeg hjælper dig gerne!
Mette Gammelbys
CEO