Dit brand er din superpower

Der er andre, der kan det samme som dig.

Et stærkt brand er som en naturkraft, der baner vejen for, at I skiller jer ud og som forstærker jeres indsats, hver gang du aktiverer det med annoncering, blogs eller andet. Det er nøglen til at tiltrække både nye kunder og medarbejdere, ved at give jer personlighed og autenticitet i markedsføringen.

Et stærkt brand er noget af det vigtigste overhovedet, for at gøre jer synlige i markedet, øge forståelsen for jeres produkt og trænge gennem støjen med en klokkeklar og højlydt fortælling om jer.

Hvis du tænker på dit marked som en pinballmaskine, så er dit brands styrke den kraft, du skyder kuglen af sted med. Jo stærkere dit brand er, jo mere power er der på alle dine budskaber, og jo større er din chance for at score.

I arbejdet med at definere jeres virksomheds brand, bruger vi bl.a. arketypeteori til at blive topskarpe på jeres brands inderste kerne. Ud fra den kerne indstiller vi jeres strategiske brandkompas, som I kan navigere ud fra.

“Gammelbys kunne se, hvem vi var allerede før vi selv rigtigt vidste det. Den brandfortælling og de tekster, de skabte til os i den spæde start, harmonerer perfekt med den virksomhed, vi er nu – 4 år senere.”

Michael Frandsen, Microsoft MVP og stifter af Mugato
BLOGPOST
BLOGPOST
SERVICE

Arketyper i branding

Arketyper i branding er et fantastisk værktøj til at fortælle om din virksomhed som en person eller som genkendelig karakter, der tydeligt viser, hvem din virksomhed er. Det gør det muligt for jer at skabe en dybere emotionel forbindelse med dine kunder – både dem, du har, og dem, du gerne vil have. Selv om du er i B2B, er dine kunder stadig mennesker, og hvis du formår at fremstå konsistent, entydig og klar med en skarp personlighed, ved dine kunder altid, hvad de kan forvente fra dig.

Arketypeteorien stammer fra den schweiziske psykolog Carl Jung og fortæller, at vi som mennesker har en tendens til at forstå alting gennem symboler. Han identificerede tolv universelle arketyper, som gælder til alle tider og i alle kulturer, og hver af disse har sin egen markante identitet med særlige karakteristika, værdier, holdninger og adfærd. Arketyper resonerer dybt i ethvert menneskes psyke, og det er derfor, det gør brand-fortællinger baseret på arketyper så stærke.

Vil I fremstå cool, som I er?

Så skal du tage fat i Lea på

gbys_medarbejder_lea

Lea Mensel

Produktchef / Brand Lead

Stop med at strippe i mørke

Gammelbys

Axel Kiers Vej 18B, 8270 Højbjerg

CVR: 43489038

M: info@gammelbys.dk

T: +45 70 20 42 09

© Copyright Gammelbys
contact-section

Stop med at strippe i mørke

Gammelbys

Axel Kiers Vej 18B, 8270 Højbjerg

CVR: 43489038

M: info@gammelbys.dk

T: +45 70 20 42 09

© Copyright Gammelbys