Der findes et hav af opgraderingspakker, fx til rekruttering eller salg. Men det kan være lidt af en jungle at finde ud af, hvilken pakke, der dækker ens behov. Vi har lavet en lille oversigt over pakkerne, så du nemt kan se, om du har brug for den ene eller den anden opgradering.
Kan du finde hoved og hale i opgraderinger?
Det kan være svært at finde hoved og hale i, hvad du får ud af at opgradere din profil på LinkedIn.
Du kan komme langt med en basisprofil (gratis LinkedIn-profil), men har du helt specifikke krav og ønsker, kræver det en opgradering. Sidder du fx i HR-afdelingen med rekruttering, findes der opgraderinger, som passer til netop dit behov.
Vi har lavet en lille guide til de mange opgraderingsmuligheder. Guiden giver dig et kort og præcist overblik over, hvilken opgradering der kan gavne dig.
Du er en ganske almindelig medarbejder
Som ”almindelig” medarbejder i en virksomhed kan du komme forholdsvis langt med den gratis basisprofil. Med basisprofilen kan du fx administrere virksomhedens profil på LinkedIn, søge information om mulige jobkandidater eller potentielle kunder, og du kan dele opslag såsom events, blogindlæg, og stillingsopslag.
Basisprofilen har dog nogle begrænsninger, og her er nedenstående opgraderinger værd at overveje.
Du er sælger og vil gerne have information om potentielle kunder
Du vil have mere information om mulige kunder og organisere dem i bestemte kategorier. Du vil se, hvem der har kigget på din profil, og du vil have automatiske søgninger, så du bliver mindet om, når der er personer, der matcher dine kriterier.
Ønsker du ovenstående muligheder, skal du opgradere til Sales Basic.
Du er sælger og vil have bedre overblik over potentielle kunder
Du vil have et bedre overblik over dine potentielle kunder og mulighed for at organisere dem yderligere. Du vil gerne finde og kontakte flere potentielle kunder.
Ønsker du ovenstående muligheder, skal du opgradere til Sales Navigator eller Sales Executive.
Du har som HR-medarbejder behov for at rekruttere
Du sidder som HR-medarbejder i en virksomhed, hvor der er fokus på rekruttering. Du har behov for at få flere søgeresultater frem på potentielle kandidater, behov for at kunne kontakte kandidater uden for dit netværk og organisere dem i relevante kategorier. Samtidig vil du gerne se den fulde liste over dem, der har set din profil, samt åbne op for, at potentielle kandidater kan kontakte dig kvit og frit.
Ønsker du ovenstående muligheder, skal du opgradere til Talent Basic.
Du har som HR-medarbejder behov for at rekruttere mange og ofte
Du sidder i en HR-afdeling i en stor virksomhed, hvor der er stort fokus på rekruttering. Du har behov for endnu flere søgeresultater, behov for at kontakte mange kandidater uden for dit netværk, og du vil samtidig gerne kunne søge efter kandidater i specifikke LinkedIn-grupper.
Ønsker du ovenstående muligheder, skal du opgradere til Talent Finder eller Talent Pro.
Du er jobsøgende
Du søger job, og du vil gerne være mere synlig over for potentielle virksomheder. Du vil gerne se alle dem, der har kigget på din profil. Derudover vil du gerne have mere information om de virksomheder, du ønsker at arbejde i, såsom hvilke personer du kender internt. Samtidig vil du gerne have hjælp til din generelle jobsøgning.
Ønsker du ovenstående muligheder, skal du opgradere til Job Seeker Basic.
Ønsker du også at have mulighed for at kontakte nogen uden for dit netværk, skal du opgradere til Job Seeker eller Job Seeker Plus.
Du vil gerne kunne lidt af det hele
Du vil gerne have flere muligheder end med basisprofilen, men du er ikke jobsøgende, eller målrettet inden for salg eller rekruttering. Du vil gerne kontakte nogen uden for dit netværk og få flere søgeresultater. Du vil gerne kunne se den fulde liste over personer, der har kigget på din profil, og se deres fulde profiler.
Ønsker du ovenstående muligheder, skal du opgradere til enten Business, Business Plus eller Executive.
Mangler du svar?
Det her ved jeg nemlig noget om – og jeg giver det gerne videre!
Lotte Elkjær Flugt
Seniorkonsulent, Kommunikationsarkitekt