Lena Boel, Mille Just Nielsen og Lars Dige Knudsen er tre erfarne topprofiler fra dansk erhvervsliv – og nu er de samlet som marketingbureauet Gammelbys’ tæskehold. Deres opgave: At give bureauet kærlige spark i den rigtige retning i en foranderlig branche.
”Jeg har valgt at kalde det et tæskehold og ikke et advisory board,” siger Mette Gammelby, stifter og indehaver af Gammelbys. ”Jeg har ikke behov for gode råd. Jeg har behov for en gruppe erfarne, empatiske og skarpe personligheder, der kan holde mig op på de strategiske tiltag, vi er ved at gennemføre hos os. De skal kunne give mig et los bagi, hvis vi ikke holder dampen oppe. Det kan de tre her.”
De tre medlemmer af Tæskeholdet kommer fra hver deres ende af dansk erhvervsliv – fra industri, fra branding og fra den finansielle sektor. Tilsammen udgør de et erfarent hold af skarpe kompetencer, der skal holde Gammelbys fast på en positiv vækstkurs.
Mille Just Nielsen: Marketing skal være en central del af enhver forretning
Mille Just Nielsen har 28 års erfaring med ledelse, marketing og kommunikation fra virksomheder som Danfoss, Systematic, Velfac, Eniig og – siden 2021 – som direktør, MARCOM, Business Insight og IT hos Formuepleje med ansvar for marketing, kommunikation og IT:
”I marketingbranchen skal vi undgå at basere beslutninger på mavefornemmelser. Marketing skal være en central del af enhver forretning. Og marketing og kommunikation skal have samme forretningsmæssige respekt som f.eks. salg og produktudvikling. For hvis ikke arbejdet med marketing giver mening på bundlinjen, er det komplet ligegyldigt.”
Lena Boel: One size fits all er død
Lena Boel har arbejdet med ledelse, strategi og forretningsudvikling i mere end tyve år og som leder i store internationale virksomheder. I 2021 grundlagde Lena virksomheden Cocuura, som hjælper virksomheder til at komme berøringsangsten over for personlige kriser og andre svære temaer på arbejdspladserne til livs.
For hende er rollen som tæskeholdsmedlem en helt naturlig forlængelse af hendes egen erfaring med branding og virksomhedsudvikling: ”One size fits all er død – man er nødt til at tænke meget mere på sit brand, sit why, sin kerne. Gammelbys er gode til at tænke 360 graders omnichannel. Og tæskeholdet er det sted, hvor Mette kan prøve sine ideer og tanker af.”
Lars Dige Knudsen: Vi skal udfordre vanetænkning
Lars Dige Knudsen er tidligere adm. dir. for Martin Professional og er i dag professionel bestyrelsesformand i en række større virksomheder, herunder Aarhus Airport, AART Architects, Patrade og Unika Danmark. ”Jeg ser vores rolle som dem, der skal udfordre vanetænkningen i bureauet. Vi skal holde Mette op på de aftaler, hun indgår med sig selv, så der ikke går daglig drift i det, men at der hele tiden bliver tænkt visionært – og ikke mindst eksekveret på tankerne.”
En ny tid for marketingbranchen
”Gammelbys har i over 20 år haft fokus på at levere skarp marketing til brancher, der er krævende at kommunikere for – som f.eks. IT og industri,” siger Mette Gammelby.
”Lige nu oplever vi opbrudstid i marketingbranchen. De seneste år har der været et enormt fokus på at få mennesker til at klikke og downloade. Værdien af kliks og desværre ofte værdiløse leads er blevet pustet så voldsomt op, at det har været svært for kunderne at fokusere på andet i deres marketingindsats.
Men den tid er ved at være forbi, for tendensen er world wide, at vi ikke gider klikke mere. Det stiller nye krav til, hvad vi som bureau skal levere, og hvordan vi skal formidle den nye virkelighed, kunderne skal markedsføre deres produkter og ydelser i.
Vores bud på løsningen er en kombination af AI, dataindsigter og menneskelige kompetencer på rette tid og sted. Den tilgang er tæskeholdet enig med os i, og deres vigtigste opgave er at hjælpe os med at holde fokus, når daglig drift rammer.”
Kontakt:
Mette Gammelby, indehaver, tlf. 4098 0430, mette@gammelbys.dk
Lena Boel: lena@boelbrandbusiness.com
Mille Just Nielsen: mjn@formuepleje.dk
Lars Dige Knudsen: ldknudsen@outlook.com