LinkedIn byder på mange fordele, når du skal i kontakt med andre mennesker, der er relevante for din virksomhed.
Men det er tidskrævende arbejde at skrive ud til hundredvis af mennesker enkeltvist, og LinkedIns indbakke er ikke nem at overskue, når den er proppet.
Det er vi ikke de eneste, der synes. Derfor findes der automationsværktøjer til LinkedIn – lad os se på to af dem: Octopus CRM og Dripify.
Opsummering
Dripify er Octopus’ smarte storebror. Den kan cirka alt det Octopus kan og meget mere. Det er Dripify du skal vælge, hvis du vil have en fuldt automatiseret motor til at arbejde med leads og lead nurturing på LinkedIn med dit hold.
Hvorfor så overhovedet tale om Octopus? Svaret er pris og behov.
Octopus er meget billigere end Dripify, så hvis man ikke skal arbejde med sine LinkedIn leads på holdplan, har tænkt sig at arbejde med lead nurturing og længere automatiserede flows, vil have en fuldt automatiseret app, der kan arbejde videre uden, du holder øje med den – Så start med Octopus, og se om der er grund til at opgradere til Dripify. I virkeligheden kan du gøre mange af de samme ting i Octopus som man kan i Dripify – man skal bare gøre det mere eller mindre manuelt og uden for Octopus. Det koster tid og det er den ekstra arbejdsmængde, der skal holdes op mod den dyrere Dripify-løsning.
Dripify
Er udviklet specielt til at arbejde med leads. Det er utroligt nemt at skabe kampagner ud fra workflows, hvor du kan planlægge og a/b-teste i dybden med dine budskaber, samtidig med at du opsætter automatikker, der tager sig af dine kontakter alt efter hvordan de bevæger sig gennem dit flow. Det er smart. Samtidig integrerer Dripify med LinkedIns indbakke, så du kan arbejde opfølgende med dine leads fra én brugerflade. Dripify er også designet til at fungere for et helt hold, så der kan tildeles forskellige interne roller, man kan overtage hinandens dialoger. Det er klart at anbefale hvis man har tænkt sig at arbejde målrettet og opfølgende med en lang liste af leads.
Derfor er Dripify også dyrere – du får noget ekstra brugerflade, der intuitivt lavet og du får adgang til meget mere avancerede features, der gør det opfølgende arbejde meget nemmere.
Octopus CRM
Octopus CRM er et simplere, grovere værktøj, der bygger på evnen til at række ud til mange mennesker ad gangen. Det giver god mening for folk der gerne vil nå store dele af deres netværk hurtigt, fx for at invitere til events, webinarer eller lignende. Ligeledes kunne det give god mening for HR eller rekrutteringsmedarbejdere, der gerne vil invitere mange mennesker til at tage kontakt.
I forhold til Dripify er Octopus bedre egnet til 1-vejskommunikation, fordi du ikke kan se svarene på dine beskeder inde fra brugerfladen.
Octopus har en praktisk lille feature der gør det muligt at hive kontaktlister ud fra LinkedIns søgefunktion. Det er handy! (Man kan fx bruge det til at hive lister ud til sine Dripify-kampagner.)
VI kan stadig arbejde målrettet med data i Octopus – det kræver lidt fingerfærdighed og adgang til Zapier, men det er ikke på samme måde lettilgængeligt som i Dripify.
En kort sammenligning
Funktion / Pris | Octopus CRM | Dripify |
Pris pr. måned | Starter: $9.99, Pro: $14.99, Advanced: $21.9, Ubegrænset: $39.99 | Basic: $39, Pro: $59, Advanced: $79 |
Gratis prøveperiode | Ja | Ja |
LinkedIn Outreach Automation | Ja | Ja |
Kundeservice | Ja | Ja |
Integration med LinkedIn Sales Navigator | Ja | Ja |
Brugervenlig | Lidt kompleks for begyndere | Ekstremt brugervenlig |
Detaljerede Vejledninger | Begrænset | Omfattende |
Team Samarbejdsfunktioner | Nej | Ja |
Octopus vs Dripify: Styrker og svagheder
Octopus CRM | Dripify | |
Styrker |
|
|
Svagheder |
|
|
Features |
|
|
Skal vi hjælpe dig med at vælge?
Vi er eksperter i LinkedIn og social selling – så brug os.
Kristian Krøyer Sørensen
Kommunikationskonsulent