Rigtig mange tager på messer, konferencer og netværksmøder I håbet om at gå hjem med et nyt lead – eller endnu bedre, at møde én, som står med behovet for præcis det, de sælger. Men hvad er sandsynligheden for, at du møder en person, der lige nu og her, står og mangler præcis det, du tilbyder?
Ofte oplever du, at der er en interesse for det, du har på hylden, men hvis dit produkt ikke løser en reel pain hos dit nye bekendtskab lige NU, er der højst sandsynligt lang vej til et salg.
Det er sjældent, at en person du møder, står og har brug for netop det, du sælger. Faktisk viser tal fra et studie på Harvard, at det nok kun er mellem 2-3 %, der er åbne for dit budskab, når du møder dem. Og det gælder ikke kun in-real-life. Du kan sagtens have annoncer for dit produkt kørende online overfor personer, som normalt er i din målgruppe. Men først i det øjeblik, de får et reelt behov for dit produkt, bliver det reelt interessant for dem.
Men hvordan rammer du dem lige præcis på det tidspunkt, hvor de er klar til at høre mere eller måske endda købe?
Det gør du med radarmarketing. Radarmarketing betyder, at du konstant er på dine potentielle kunders radar, så det er dig, de bliver mindet om, når deres behov´ opstår. For de husker ikke selv, at I for et halvt år siden havde en god snak på en konference, eller at de for tre måneder siden så en online-annonce fra jer.
I sin enkelthed handler radarmarketing om konstant synlighed, så du kommer på dine potentielle kunders radar, når de tænder den i deres søgning på en løsning.
Det nytter ikke noget med et sporadisk opslag på LinkedIn i ny og næ, for det er hurtigt væk igen.
I stedet skal du kontinuert nå ud til din målgruppe med relevante budskaber – fx via annoncer på LinkedIn, organiske opslag delt af dine medarbejdere eller via nyhedsbreve. Det er ikke så vigtigt, hvad du deler, så længe det er relevant for målgruppen, og det sker kontinuerligt, hele året rundt!
Vil du vide mere om Radarmarketing?
Vores samarbejdspartner Youri Kuper fra hollandske Make Marketing Magic fortæller mere om emnet i videoen her.
Er du Microsoft-partner?
Boost Your Business er et abonnementsbaseret radarmarketingprogram, der sørger for, du spreder dit budskab året rundt. Som Microsoft-partner får du med programmet adgang til en platform, der er beriget med data fra Microsoft.
Hvad tilbyder du?
Det her ved jeg nemlig noget om – og jeg giver det gerne videre!
Lea Mensel
COO, Online Lead