Med SSI rater LinkedIn din aktivitet og tilstedeværelse på platformen. Er du god til at netværke, vise din faglighed, levere værdi til andre og udvide dit netværk med de rigtige personer?
Social Selling Index er også en måde at nudge dig til at købe LinkedIns produkter, vil jeg påstå! For at komme helt til tops på indekset, skal du benytte flere af LinkedIns betalte funktioner, som fx Sales Navigator, og det opfordrer platformen dig til.
Selv bruger jeg SSI som et pejlemærke for, om jeg nu husker at være aktiv på LinkedIn – falder min score, skal jeg nok til at gøre lidt mere aktivt. Så jeg konkurrerer med mig selv og sørger for at holde min score på mit niveau.
Hvad er det LinkedIn belønner med en høj score?
Establish your professional brand – del ud ad din viden
Udfyld din profil (100 %) og sørg for at tænke potentielle kunder ind – hvordan viser du dem, at du er relevant for dem.
Find the right people – Opsøg nye kontakter
Benyt LinkedIns søgefunktion til at finde de rigtige mennesker, meld dig ind i diverse grupper og tag fat i potentielle leads, tag kontakt til dine kontakters kontakter, tjek besøg på din profil og tag kontakt.
Engage with insights – Vær aktiv
Like, kommenter og del andres opslag – vis at du er interesseret i andre. Tag folk, som kan drage nytte af diverse opslag (overgør det ikke!) Brug InMail til at sende relevant indhold til kontakter. Vær aktiv i LinkedIn grupper.
Build relationships – Du skal nurse dit netværk
Udvid dit netværk hele tiden. Jo højere stillinger dine kontakter har, jo bedre kan LinkedIn lide dig…
Connect med dine kolleger – prøv at få dem til at introducere dig til andre. Hold aktivt kontakt med dit netværk.
Brug for vejledning?
Hiv fat i mig på
Helle Husum
Seniorkonsulent, kommunikationsrådgiver