Hubspot vs. Sharpspring – Hvilken Marketing Automation software skal du vælge?
Hubspot er det absolut mest kendte marketing automation software-brand på markedet. Vi elsker alt det, Hubspot gør på MarTech-området, og deres løsning har faktisk kun én svaghed, nemlig licensprisen. For de fleste af de virksomheder, vi arbejder for, er prisen for Hubspot simpelthen for høj. Derfor besluttede vi for tre år siden at finde et alternativ til Hubspot, hvor du får al den værdifulde funktionalitet af marketing automation – men til en langt mere attraktiv licenspris.
Gammelbys valgte SharpSpring
Efter måneders research faldt vores valg på SharpSpring, som ellers er relativt ukendt på det danske marked. SharpSpring udmærker sig ved et konkurrencedygtigt featureset, høj brugervenlighed og fremragende support. Deres prismodel er helt unik for markedet og betyder at vi som bureau kan tilbyde de attraktive priser, du kan se nedenfor.
Jeg har valgt at starte indlægget her med en prissammenligning, da de prisoplysninger, der findes online, kan være svære at gennemskue. Dels kræver det viden om de enkelte produkter for at gennemskue, hvilke versioner man skal sammenligne priserne på. Dels er prissammenligningerne på nettet baseret på listepriser uden at tage hensyn til, at SharpSpring-licenserne kan erhverves billigere gennem et bureau som Gammelbys.
Priser for sammenlignelige versioner
Hubspot:
Du kan i dag købe Hubspot i en lang række versioner, men for at få marketing automation funktionalitet svarende til Sharpspring, kræves minimum Professional Edition. Det er derfor den version, vi tager udgangspunkt i.
SharpSpring:
Sharpspring fås hos os kun i én udgave, hvor alle features er inkluderet. Der kan på begge licenser forekomme ekstra licenser ved integration til 3. partssystemer. Den angivne pris i sammenligningen er ved årlig licens.
*Vær opmærksom på at Sharpspring licenserne er dyrere ved køb direkte hos SharpSpring. Vi garanterer den angivne licenspris når du køber hos Gammelbys, dog med forbehold for stigninger i vores indkøbspris.
MarketingAutomationInsider.com
MarketingAutomationInsider.com er et uvildigt site, som sammenligner de otte mest konkurrencedygtige marketing automation værktøjer på markedet.
Her er deres vurdering af Hubspot vs. SharpSpring:
Sådan bedømmer MarketingAutomationInsider SharpSpring vs. Hubspot
Fordele ved SharpSpring
- Attraktiv pris – Til trods for en meget sammenlignelig funktionalitet, tilbyder SharpSpring langt mere attraktive licenspriser.
- Månedlig kontrakt – Med SharpSpring binder du dig ikke til langvarige kontrakter. Hvis du ønsker at skifte til en anden løsning, kan det (afhængig af din licens) ske med 1 måneds varsel, hvor du hos Hubspot binder dig for 12 måneder.
- Velegnet til bureauer – Platformen kan rebrandes og tilbyder specialpriser til bureauer. Hos Gammelbys har vi valgt at give disse priser videre til vores kunder, så vi kan tilbyde licenser langt under listeprisen.
Fordele ved Hubspot
- Komplet marketing-løsning – Med de rigtige tilvalg kan du mere eller mindre håndtere al din marketing via Hubspots platform, inklusiv for eksempel et CMS-system.
- Mange integrationer – Mange SaaS-produkter vælger på grund af Hubspots markante markedsposition at indbygge direkte integrationer hertil. SharpSpring har et lavere antal indbyggede integrationer, men via fx Zapier alligevel adgang til over 700 trediepartstjenester.
Capterra
Capterra samler uvildigt mere end en million brugeranmeldelser af forskellige software-løsninger. Alle ratings er baseret på brugernes vurderinger.
I bedømmelsen rangerer brugerne både Hubspot og SharpSpring i top blandt marketing automation platforme. I den direkte sammenligning mellem de to systemer rates SharpSpring især højt på value for money, men også på en særdeles god support-organisation.
GetApp.com
GetApp.com er en af verdens største platforme til uvildige reviews og sammenligninger af software-løsninger. Alle sammenligninger er delvist baseret på brugeranmeldelser.
SharpSpring fremhæves her for en brugervenlig navigation og brugerflade, samt for et attraktivt forhold mellem pris og features. Det fremhæves at SharpSpring tilbyder alle de muligheder, man reelt har behov for. ”It works like the ”big boys” (Hubspot) at a much better price point”. Derudover fremhæver anmeldelserne igen SharpSprings velfungerende brugersupport.
På negativ-siden nævnes at de nyeste features ind imellem bliver lanceret med små bugs, men at de dog meget hurtigt bliver rettet fra SharpSprings side.
Finances online
Her tilbydes ikke direkte sammenligninger, men i stedet selvstændige brugeranmeldelser af de enkelte systemer.
Skal du så vælge SharpSpring?
I de tre år, vi indtil videre har arbejdet med SharpSpring, har platformen undergået en fantastisk udvikling. Produktet er i den grad modnet og vi oplever i dag SharpSpring som en robust platform, hvor roadmap’et er fuldstændig båret af partnernes behov og ikke af at kunne sætte flere krydser i en feature comparison.
Det betyder ikke at vi, uanset hvem du er, altid vil anbefale dig SharpSpring. Men hvis du er B2B-virksomhed og hellere vil investere i godt content end i den “originale” platform, vil det være dumt ikke at tage SharpSpring med i overvejelserne. Så før du springer på vognen og vælger Hubspot (eller for den sags skyld Marketo, Pardot eller andre af de helt store), så overvej lige grundigt, om du har specifikke behov der retfærdiggør prisforskellen.
Har du brug for en snak om marketing automation, valg af platform og måske et par gode råd på vejen, så klik herover for en online demo af SharpSpring, hvor du kan fyre løs med spørgsmål.
Spørg mig!
Det her ved jeg nemlig noget om – og jeg giver det gerne videre!
Nicoline Sander
Digital delivery manager