Google Analytics 4
Fra monolog til dialog
En ting er, at købsprocessen har ændret sig fra at være lineær til at sprede sig som en steppebrand ud over et væld af kanaler.
En anden sag er, om jeres kommunikation er fulgt med og spejler den nye virkelighed, hvor kunden har initiativet?
I skal beslutte jer for, hvilken slags samtale I vil have med jeres potentielle kunder.
Vi kender alle sammen fornemmelsen: Man har fået en borddame/herre, der taler om sig selv i et væk, mens man sidder og visner langsomt. Hvis man kunne, så gik man…
Det kan kunderne, og det gør de, hvis man holder enetale ud i det digitale rum uden at “lytte”.
Den gode bordherre/dame sporer sig ind på, hvad der har din interesse, og er med til at tilpasse samtalen, så I begge får noget ud af den. Man hygger sig og har lyst til at blive hængende.
Det er præcis det, vi bruger Google Analytics til.
Vi sender noget ud, vi konstaterer databaseret, om modtageren ruller ned på siden, klikker videre og engagerer sig, og vi tilpasser budskaber og kanaler.
Med andre ord: Vi sikrer, I er relevante og imødekommende i forhold til, hvor jeres samtalepartner – jeres kommende kunde – er i sin købsproces.
En dialog af den kvalitet kræver, at I hele tiden gør, hvad man kan for at forstå målgruppen, skabe budskaber, der tænder dem, producere content, få det ud at leve, se hvad der sker, evaluere, rette til – og gøre det igen.
Har du spørgsmål?
Tag fat i Maria for at lære mere om databaseret marketing eller Google Analytics
Maria Brøndum
Digital chef