LinkedIn har føjet et analyseværktøj til virksomhedssiderne. Det betyder, at du kan se, hvordan LinkedIn-brugerne reagerer på det, du skriver i virksomhedens opdateringer.
Følg med i, hvordan dine LinkedIn-brugere reagerer
Nu er det blevet endnu sjovere at lave opdateringer på virksomhedens LinkedIn-side, du kan nemlig se, hvordan LinkedIn-brugerne reagerer på det, du skriver. LinkedIn har indført Analytics – eller webanalyse – som på mange måder minder om det analyseværktøj, du måske kender fra virksomhedssider på Facebook.
Med Analytics til LinkedIn kan du se, hvor godt dine opdateringer på LinkedIn klarer sig. Du kan fx se:
- Hvor mange LinkedIn-medlemmer der har set din virksomheds opdatering (visninger).
- Hvor mange gange, der er blevet klikket på indholdet af opdateringen, din virksomheds navn eller logo (klik).
- Antallet af gange personer har syntes godt om, kommenteret eller delt opdateringen (handlinger).
- Hvor stort et engagement der har været i forbindelse med din opdatering. Engagementet bliver målt ud fra summen af antal handlinger og klik delt med antal visninger (engagement)
Eksempel på opdatering
Tallene fremgår både under hver enkelt opdatering på din virksomheds startside på LinkedIn og under fanen Analytics/webanalyse, hvor du får et samlet overblik over alle dine opdateringer.
Her kan du se et eksempel på, hvordan du får vist tallene i forbindelse med en opdatering:
Hvis du har spørgsmål til den nye mulighed eller til, hvordan du kommer i gang med at bruge din virksomheds LinkedIn-side, kan du kontakte os på tlf. 70 204 209.
Vil du vide mere?
Det her ved jeg nemlig noget om – og jeg giver det gerne videre!
Lea Mensel
COO, Online Lead