Sådan får I mere ud af jeres virksomhedsopslag på LinkedIn

28. oktober 2024
Posted in Blog
28. oktober 2024 Irene Rasmussen

Her får du forklaringen på, hvorfor de personlige profiler på LinkedIn slår virksomhedssiderne, og du får en genvej til at booste din virksomhed gennem din egen profil uden selv at skulle en tur i skriveværkstedet.

Her er et scenarie, du måske kan nikke genkendende til: Du vil gerne være med til at fortælle om alt det fede, din virksomhed laver og står for, og du har hørt noget med, at det vist er en god idé at sætte sin egen personlige profil og netværk på LinkedIn i spil (det kan du læse mere om i mit blogindlæg her).

Problemet er bare, at du faktisk ikke rigtig har tid til at lave opslag i tide og utide. Og så er det for øvrigt også svært at blive ved med at finde på indhold til alle de opslag. Derfor bliver dine egne opslag mest ved tanken, men du sørger da for at dele virksomhedens opslag en gang i mellem, og det er jo lige så fint. Eller er det?

Nej, ikke rigtig 🙁

Heldigvis er der en rigtig nem genvej, som du kan benytte dig af i dét sekund, du er færdig med at læse dette blogindlæg.

Personlige profiler versus virksomhedsprofiler

Kigger man på data, viser flere analyser, at indhold fra personlige profiler på LinkedIn ofte klarer sig bedre end indhold fra virksomhedssider*. Det er egentlig ikke så underligt, og jeg kan pege på i hvert fald tre faktorer, der spiller ind:

  • Indhold fra personlige profiler virker ofte mere ægte og engagerende, hvilket kan føre til flere interaktioner med opslagene.
  • LinkedIns algoritme favoriserer indhold fra personlige profiler, da algoritmen er designet til at fremme interaktioner mellem brugernes netværk.
  • Personlige profiler har ofte et mere engageret netværk, hvilket resulterer i flere likes, kommentarer og delinger.

Det er derfor ikke så overraskende, at opslag fra personlige profiler trumfer virksomhedsopslag. Mere interessant er det derimod, at samme tendens også gælder, selv om det er det samme indhold, der bliver slået op fra henholdsvis en privat profil og fra en virksomhedsprofil.

Lad os lige dvæle lidt ved den pointe.

I stedet for at du deler din virksomheds opslag, giver det altså bedre mening, at du laver et nyt opslag fra din egen profil med indholdet fra virksomhedsopslaget. I 80 % af tilfældene* viser det sig nemlig, at de personlige opslag med tilsvarende indhold som virksomhedsopslaget klarer sig bedre. Faktisk viser tallene, at rækkevidden på de personlige opslag er op til 33 % højere end ved den klassiske deling af virksomhedsopslaget.

Test: Genbrugsguld suppleret med en selfie

Når man som jeg blandt andet rådgiver kunder om LinkedIn, er det jo sundt at tage sin egen medicin, og derfor har jeg været et smut i arkivet og fundet et opslag fra Gammelbys virksomhedsside, som jeg vurderer, er indhold jeg lige så godt kunne være afsender på. Her er det vigtigt lige at indskyde, at det ikke er alle virksomhedsopslag, der egner sig til at blive genbrugt fra en personlig profil, så her må du tage din sunde fornuft til indtægt og overveje, om dit netværk vil få værdi ud af dit opslag.

Jeg har i mit genbrugsopslag lavet en lille redaktionel ændring, da jeg nederst i teksten har sat et link ind til Gammelbys hjemmeside, hvor man kan finde ebogen i stedet for den karrusel, som var med i det oprindelige virksomhedsopslag. Grunden til det er, at jeg hellere vil poste opslaget med en selfie.

Resultat: Mit opslag ender med at få næsten 7 gange så stor rækkevidde som virksomhedsopslaget og bekræfter dermed, at genbrug af indhold fra virksomhedssiden er en rigtig god idé.

Skal vi så droppe opslag fra virksomhedssiden?

Nej, virksomhedsopslag har stadig effekt, så fortsæt endelig med at lave opslag herfra. Som virksomhed skal man selvfølgelig være til stede og synlig i det landskab, hvor ens konkurrenter er, og derudover er jeres virksomhedsside også et talerør og et udstillingsvindue.

Har man en dedikeret marketing- eller kommunikationsmedarbejder med ansvar for sociale medier i virksomheden, vil frekvensen som regel også være mere konsekvent på virksomhedssiden end de fleste af os kan mønstre fra vores personlige profiler.

Når medarbejdere så ovenikøbet kan plukke af det gode indhold og slå det op fra deres egne profiler, så giver virksomhedssiden jo bare endnu mere mening.

Som lovet i indledningen ved du nu hvorfor, du ikke skal nøjes med at dele din virksomheds opslag, men i stedet genbruge indholdet og slå det op fra din egen side.

 

*Kilde: Tal og indsigter stammer blandt andet fra et LinkedIn Algorithm Deep Dive udført af Lead Your Way, der undersøgte 4.000 opslag fra danske person- og virksomhedsprofiler i slutningen af 2023 og starten af 2024 samt vores egne LinkedIn eksperimenter og erfaringer på tværs af vores kunder.

Sæt din personlige profil i spil på LinkedIn

Tag fat i mig og hør mere.

GBYS_Medarbejder-Irene-WEB-SQUARE

Irene Rasmussen

Projektchef

latest-posts-gb

Stop med at strippe i mørke

Gammelbys

Axel Kiers Vej 18B, 8270 Højbjerg

CVR: 43489038

M: info@gammelbys.dk

T: +45 70 20 42 09

© Copyright Gammelbys
contact-section

Stop med at strippe i mørke

Gammelbys

Axel Kiers Vej 18B, 8270 Højbjerg

CVR: 43489038

M: info@gammelbys.dk

T: +45 70 20 42 09

© Copyright Gammelbys