Aktiviteter

  • Awarenesskampagner
  • Leadgenererende kampagner
  • Google ads kampagner
  • Advertorials og annoncer i fagmedier
  • Grafisk materiale til messer
  • Cases
  • PR

Kunde

Bridgestone Mobility Solutions

Om samarbejdet

Bridgestone Mobility Solutions (BMS) havde brug for et skift i virksomhedens kommunikation fra produktfokus til kundefokus – med udgangspunkt i virksomhedens PR-aktiviteter.

Det seneste år har BMS haft en Marketing as a Service-aftale, hvor den årlige budgetramme er fast, og aktiviteter og aktivitetsniveau aftales og varierer hen over året.

En af de større opgaver har været at få deres flådestyringssystem Webfleet ud over rampen til forskellige målgrupper.

Det er en kæmpe tryghed at arbejde sammen med Gammelbys

– Jeg har simpelthen så meget tillid til Gammelbys rådgivning. Hvis jeg står overfor at træffe en vigtig beslutning om, hvor vi skal bevæge os hen i en given situation, ringer jeg ofte og spørger dem, hvad de mener er den rigtige beslutning, fortæller Louise Holst, marketingansvarlig i Danmark og Sverige hos Bridgestone Mobility Solutions, der har udviklet flådestyringssystemet Webfleet.

– Gammelbys ser altid nogle udfordringer eller muligheder, jeg ikke selv har været opmærksom på, og præsenterer mig for en løsning.

Louise Holst, marketingansvarlig i Bridgestone Mobility Solutions.

Fra produktfokus til kundefokus

Louise arbejder i en branche med komplekse produkter, og der har været en tendens til at fokusere på produkterne, GPS og tracking, it og Software as a Service, logistik og tung transport, i marketingmaterialet. Altså en kommunikation med fokus på Webfleet i stedet for at have fokus på, hvad løsningen betyder for kunderne. Da Bridgestone Mobility Solutions begyndte at arbejde sammen med Gammelbys, oplevede hun et skift i virksomhedens kommunikation:

– Gammelbys forstår vores produkt, vores virksomhed og vores branche, og de mange, forskellige segmenter, vi skal ramme på en gang. De er enormt gode til at se løsningen med vores kunders øjne og målrette budskaberne til forskellige modtagere. De kampagner og cases, Gammelbys udvikler til os, er relevante for vores modtagere, og de kan tydeligt se, hvad de får ud af vores løsning. De kan genkende sig selv og deres dagligdag i vores materiale, siger Louise.

Vellykket kampagne, der kan udvides til hele Europa

Der har været gang i produktionen af materiale hen over året, awarenesskampagner og leadgenererende kampagner på sociale medier, PR, cases, advertorials, Google ads kampagner og grafisk materiale til messer og annoncer, på det danske og svenske marked. Først skulle der skabes awareness om fordelene ved flådestyring, og så skulle der høstes leads.

– Jo mere synlige vi var i medierne og på de sociale medier, jo flere kvalitets-leads fik jeg ind. Folk blev mere bevidste om os, og de ville gerne tale med os.

Louise fortæller om en af de mange kampagner på LinkedIn og Facebook, målrettet virksomheder med service- og teknikbiler. Kampagnen var baseret på en case med printvirksomheden Konica Minolta, og Gammelbys fik frie tøjler til at udvikle og eksekvere den:

– Det har været en vanvittig god kampagne. Casen var exceptionelt god, og jeg har været meget, meget stolt af at have været med til at kunne drive det her projekt. Kampagnen var så vellykket i Danmark og Sverige, at vi overvejer at benytte den i hele Europa. Konica Minolta har været et af de største marketingmæssige afsæt i de nordiske lande.

Marketing as a Service

Det giver en kæmpe tryghed at have en samarbejdspartner med branchekendskab og en all round viden om alle marketingdiscipliner. Derfor har Louise det seneste år haft en Marketing as a Service-aftale, hvor den årlige budgetramme er fast, og aktiviteter og aktivitetsniveau aftales og varierer hen over året.

– Jeg ser klart en fordel i at have et fast samarbejde og den udvikling, der ligger i vores relation. Gammelbys rådgiver mig også om, hvordan jeg kan afgrænse og prioritere mellem de forskellige muligheder inden for den afsatte budgetramme, forklarer Louise.

Som kunde skal Bridgestone Mobility Solutions ikke passe ind i et standardformat, som virker for alle. Tværtimod, siger Louise:

– Det skinner meget igennem som en værdi hos alle dem, jeg har været i kontakt med hos Gammelbys, at de anskuer tingene ud fra den enkelte virksomheds behov og arbejder ud fra et setup, der passer til den enkelte virksomhed og den måde, den opererer. Det er tydeligt at mærke, og det gør en verden til forskel.

– Gammelbys har en konkret forståelse for vores løsning, for vores virksomhed og min hverdag – at vi er en international virksomhed, hvor jeg sidder i et corporate setup. Tingene går ikke altid lige i den retning eller det tempo, som jeg har en forventning om. Her har Gammelbys den nødvendige tålmodighed og ekstra forståelse, siger Louise og afslutter:

– Vi har haft et rigtigt godt samarbejde, og jeg har følt mig supertryg gennem hele forløbet.

Louise Holst, marketingansvarlig i Bridgestone Mobility Solutions.

Vil du vide mere?

Har du brug for en effektiv kampagne til at få jeres produkt ud over rampen, eller er du nysgerrig på mulighederne med en Marketing as a Service-aftale – så tag fat i Helle eller Lotte.

gbys_medarbejder_helle

Helle Husum

Seniorkonsulent & content specialist

Gbys_medarbejder_lotte

Lotte Elkjær Flugt

Seniorkonsulent & kommunikationsarkitekt

Stop med at strippe i mørke

Gammelbys

Axel Kiers Vej 18B, 8270 Højbjerg

CVR: 43489038

M: info@gammelbys.dk

T: +45 70 20 42 09

© Copyright Gammelbys
contact-section

Stop med at strippe i mørke

Gammelbys

Axel Kiers Vej 18B, 8270 Højbjerg

CVR: 43489038

M: info@gammelbys.dk

T: +45 70 20 42 09

© Copyright Gammelbys

Kom i spil med Pinball Marketing

Thought leadership - Attention = Fuel