Aktiviteter
- Branding
- Design
- Website
- Kampagner
- Marketingdrift
Kunde
Om samarbejdet
I 2021 traf ledelsen i elinstallatørforretningen make:net en beslutning om at etablere en selvstændig afdeling inden for IoT. Martin Nielsen Nørskov blev direktør i den nye virksomhed, evenIoT, og skulle finde nogen, der kunne hjælpe ham med at skabe fundamentet og bygge et brand op fra bunden til IoT-forretningen.
En partner der dækker hele paletten
– Vi skulle skabe et nyt navn og en selvstændig, visuel identitet til den nye forretning, og så selvfølgelig et website. Derudover skulle jeg have opbygget en effektiv marketing automation motor, der kunne skaleres i takt med vores behov – og sidst, men ikke mindst, skulle jeg finde nogen, der kunne tage ansvaret for vores løbende marketingindsats fremover.
To do-listen var med andre ord lang nok til at udfylde et fuldtidsjob, men ansættelse af en marketingmedarbejder så Martin ikke som et reelt alternativ.
– Jeg ville ikke kunne finde én person, som dækker så bredt og dybt inden for de mange, forskellige specialist-discipliner, som er nødvendige i dag inden for marketing, siger Martin og forklarer: Jeg havde behov for et full service-bureau, der dækker det hele på specialistniveau – tekst, grafik, web, kampagner, marketing automation, PR. Kort sagt, en partner der dækker hele paletten.
En klar strategi for brandet og kommunikationen
På en indledende workshop blev der arbejdet i dybden med forretningsmodel og -strategi for evenIoT. Det hele blev mappet op mod det forestående arbejde med navngivning (navnet evenIoT blev skabt i den proces), identificere brandkernen, aktivere brandet og udvikle kommunikationen mod markedet.
Med evenIoT skulle vi skabe en ny virksomhed fra bunden. Jeg havde selvfølgelig selv tanker og idéer, men jeg havde behov for kvalificeret modspil. Når man kommer som specialist, har man efter min mening en forpligtelse til at sætte sin viden i spil, og det gør Gammelbys
Brænder lige så meget for det som os
– I min research havde jeg været i dialog med forskellige bureauer for at få flere vinkler på samarbejdet og afsøge mulighederne. Det var vigtigt for mig at finde nogen, der tager ejerskab og brænder lige så meget for tingene, som vi selv gør.
– Mange af de bureauer jeg var i kontakt med, lagde op til en samarbejdsmodel, hvor jeg skulle tegne mig for mindst 12 måneder up front og afregne via retainers. Den model er jeg ikke stor tilhænger af, fortæller Martin.
– Jeg sætter stor pris på fleksibiliteten i mit samarbejde med Gammelbys. Vi er ikke bundet til hinanden i en langvarig kontrakt, og det betyder efter min mening, at man gør sig mere umage – hele tiden. Begge parter tager ejerskab og har hånden på kogepladen, og kundeforholdet er baseret på tillid og værdi. Jeg mærker tydeligt, at Gammelbys brænder lige så meget for tingene, som jeg gør – vi samarbejder, fordi vi kan bruge hinanden og kan lide hinanden, siger Martin.
Resultater
Solidt fundament, marketingdrift og sparring på salgsprocesser
– I starten af samarbejdet var der fokus på selve brandet, det visuelle udtryk, hjemmesiden, men da fundamentet var på plads, gik vi over til løbende marketingdrift, hvor Gammelbys havde ansvaret for vores samlede marketing-indsats, fortæller Martin.
– Gammelbys giver os god sparring på, hvordan vi kan udvikle og optimere vores salgsprocesser i forhold til en ny, online virkelighed, så vi konverterer leads til ordrer. De gør i det hele taget et sindssygt godt stykke arbejde! De er engagerede, de vender hurtigt tilbage, og så har vi altid en god dialog og proces omkring tingene, hvor jeg føler, jeg bliver forstået og får kvalificeret modspil. Hos Gammelbys bliver tingene håndteret professionelt i ordets fornemste forstand, fortæller Martin.
Vil du vide mere?
Tag fat i Mette, hvis du vil høre mere om, hvordan du bygger et brand op fra bunden.
Mette Gammelby
Indehaver