Maskinfabrikken Hedema har øget deres kendskabsgrad og er blevet synlige i relevante fagmedier og på sociale medier.
En proaktiv tilgang og et tæt samarbejde mellem Hedema og Gammelbys har givet et boost til maskinfabrikkens kommunikation og har gjort, at både kunder og potentielle medarbejdere kender til virksomheden.
Gammelbys har gennem en årrække leveret strategisk rådgivning om kommunikation og marketing til den jyske totalleverandør indenfor metalbearbejdning.
Vi oplever at flere kunder – end tidligere – finder os over nettet, enten på Google eller gennem de sociale medier. Så der er ingen tvivl om at det arbejde Helle laver på vores online kanaler, skaber opmærksomhed fra de rigtige kunder.
Kim Kjær Andersen
Administrerende direktør hos Hedema
Den øgede synlighed i fagmedier og på sociale medier handler ikke mindst om at tiltrække nye medarbejdere – dansk industri mangler i den grad industriteknikere, robotsvejsere og laseroperatører. Derfor har Hedema været glade for den målrettede indsats for at brande virksomheden og øge kendskabsgraden:
”Det er tydeligt, at vores online indsats har haft en positiv betydning for antallet af kvalificerede ansøgere. Nu kommer de, fordi de har set og hørt noget om Hedema før – og gerne vil være en del af den arbejdsplads, de har mødt online.”
Kim Kjær Andersen
Administrerende direktør hos Hedema
Om Hedema A/S
Hedema A/S er en fuldt udstyret maskinfabrik med alle kompetencer indenfor metalbearbejdning og 85 knivskarpe medarbejdere. Hedema fungerer som strategisk samarbejdspartner for kunder i alle brancher og er med i hele processen som totalleverandør. Virksomheden behersker alle niveauer i fremstillingen, fra konstruktion og design til prototypeudvikling, produktion og montage.
Kommunikative virkemidler:
Hedema får den fulde pakke fra Gammelbys med regelmæssige redaktionsmøder, hvor vi sammen spotter de gode historier og identificerer, hvilke kommunikationsmæssige tiltag, der skal udføres.
- Hjemmeside – optimering, vedligehold og ugentlige nyheder
- Løbende søgemaskineoptimering ud fra analyser og indsamlede data
- Kundecases
- Google Ads-kampagner for at trække relevant trafik ind til hjemmesiden
- PR til relevante fagmedier for at skabe opmærksomhed hos kundegruppen
- Sociale medier – nyheder og opslag, der brander virksomheden og giver synlighed
- Nyhedsbreve til kunder og samarbejdspartnere
- Ad hoc kommunikationsarbejde efter behov
Vil du også have kvalificerede ansøgere? Tag fat i Helle nu!
helle@gammelbys.dk