Kendskabet til Universal Robots’ brand fejler ikke noget. Succeshistorien om den fynske vækstkomet, der bragede ind på den internationale robotscene og blev solgt for et svimlende beløb, er der skrevet spalte op og spalte ned om.

Massiv, international vækst er det bærende ben i Universal Robots’ forretningsplan. Gammelbys arbejder derfor tæt sammen med virksomhedens salgsorganisation og distributørnetværk i de nordiske lande og Storbritannien om at opbygge salgspipeline. Den samlede kommunikations- og marketingindsats omsætter hypen om robotternes indtog til konkrete, operationelle og jordnære anvisninger på, hvordan og hvor nemt, ikke bare store men også små og mellemstore, produktionsvirksomheder kan anvende robotter.

Myte #1 Det er besværligt at komme i gang med robotter

Robotter skaber billeder i hovedet og uro i maven hos de fleste af os. Også hos små og mellemstore produktionsvirksomheder. Der findes et hav af myter, der sætter forhindringer op for robotterne. I stedet for blot at kommunikere produktfordele taler annoncekonceptet ind til vores bevidste og ubevidste frygt for robotterne ved at afmystificere dem og knække myterne en efter en.

PR-indsats skubber robotterne ind i produktionshallen og ned i ordrebogen

Robotterne skal ud og arbejde hårdt i produktionshallerne sammen med deres menneskelige kolleger. PR-indsatsen foregår derfor i øjenhøjde med både robot- og produktionsmedarbejdere, rækker ind i relevante brancher og virksomhedstyper, og demonstrerer robotternes anvendelse i specifikke produktionsprocesser.

Ejeren af det spåntagende maskinværksted, produktionschefen i fødevarevirksomheden og medarbejderen ved palleteringsmaskinen bærer den gode historie om, hvordan Universal Robots’ robotarme gør en forskel for dem selv og deres virksomhed og baner vejen for øget og mere fleksibel produktion. PR-strategien udrulles i relevante fagmedier i de nordiske lande og Storbritannien.

I nærkontakt med robotterne

Med et roadshow-koncept til Universal Robots’ distributører i Danmark, Storbritannien og Sverige er vejen banet for, at potentielle kunder kan opleve robotterne i en hverdag, som ligner deres egen. Distributørerne er klædt på til at arrangere roadshows med genkendeligt materiale og et tilmeldings-flow, der er oprettet i Universal Robots’ eget marketing automation-system.

Kommunikative virkemidler:

Annoncekoncept

Visualiseringer

PR

LinkedIn

Roadshow-koncept til distributører

Om Universal Robots

Universal Robots blev grundlagt af de tre forskere Esben Østergaard, Kasper Støy og Kristian Kassow fra Syddansk Universitet i 2005 og ti år senere solgt for knap 2 mia. kroner. Målet var at udvikle en helt ny type fleksibel og universel robotarm egnet til industriens SMV’er. Resultatet er den velkendte, samarbejdende UR-robot, den såkaldt collaborative robot eller slet og ret cobot, der er lige til at tage op af kassen, programmere og tage i brug.

Kontakt Lea og hør mere

Vi ved noget om PR. Kontakt os og find ud af hvordan vi kan hjælpe dig.
lea@gammelbys.dk
+45 5337 6181