Arj, hvorfor skriver de ikke, hvem det er??” Vi ved det godt – generiske cases er ikke så troværdige som de andre ☺
Men hos Gammelbys leverer vi marketing til rigtig mange it-virksomheder, og nogle af dem er benhårde konkurrenter.

Derfor anonymiserer vi nogle af vores cases som fx denne, der kører for en mellemstor, dansk it-virksomhed.
Du må hjertens gerne få supplerende oplysninger om casen – bare giv os et ring, så finder vi ud af det!

– Jeg handler på relationer. Det gjorde jeg også, da jeg valgte Gammelbys, og det har jeg bestemt ikke fortrudt!

Ordene kommer fra CEO’en hos en dansk it-partner, som i skrivende stund har haft en marketing-driftsaftale hos Gammelbys et halvt års tid.

– Efter mange år med fælles, corporate marketingafdeling ændrede vi struktur, og jeg fik mulighed for at købe vores marketingydelser ude i byen. Jeg kendte Mette fra tidligere – it-branchen er jo Tordenskjolds soldater – og vidste, at Gammelbys forstår it-branchen og min forretning.  

– Udover branchekendskab og forretningsforståelse ledte jeg også efter et bureau med et all inclusive-koncept, hvor jeg kunne henvende mig ét sted med et budget og få hele pakken fra start til mål. 

Dynamisk marketing-driftsaftale all inclusive

– Med en marketing-driftsaftale hos Gammelbys arbejder vi inden for et aftalt budget. Det er en dynamisk aftale, hvor vi kan skrue op og ned for aktiviteterne, fx så vi sikrer, at vi kan absorbere initiativerne i vores organisation, fortæller CEO. 

– Gammelbys erfaring har en enorm værdi for mig – det gælder alt lige fra kampagneplanlægning og -eksekvering til den tekst, der skal stå på fakturaen ved co-funding. Gammelbys har prøvet det 1000 gange før og ved, hvad det kræver end to end.  

Støtte fra SMV: Digital til fælles projekt

– Vi kan løbende justere både op og ned på den overordnede budgetramme for vores marketing-driftsaftale. Vi kunne fx udvide budgettet, da vi sammen med Gammelbys søgte og fik tildelt midler fra SMV:Digital til et fælles projekt, Replikant, der handler om digital målgruppe-identifikation ved hjælp af software-robotter, forklarer CEO. 

– Vi har et par gange tidligere søgt om støtte fra Erhvervshusenes programmer. Vi brugte temmelig meget tid på at søge, og uden succes. Gammelbys kender og forstår Erhvervshusenes programmer og kunne hurtigt vurdere, at dette her projekt kvalificerede sig, og koble det med deres kendskab til vores branche og SMV’erne. Sammen med Gammelbys tog det i øvrigt ikke mange timer at søge, fordi de har prøvet det før, konstaterer CEO. 

Data og indsigt giver retning for marketingindsatsen

CEO fortæller, at virksomheden rent markedsføringsmæssigt har levet stille gennem årene – en kombination af daglig travlhed i forretningen og det tidligere organisatoriske setup med en fælles, corporate marketingafdeling, som skulle spænde bredt. 

– Nu er vi i fuld gang med at profilere os og arbejde med inbound marketing. Vi har også testet webinar-formatet og lanceret nogle kampagner, der har givet leads, siger CEO. 

– Efter mange, stille år er det urealistisk at forvente direkte, synlige resultater af vores marketingindsats på kort bane. Det handler om det lange, seje træk, hvor vi sætter snuden i sporet og bliver klogere på, hvor vi skal hen, hvad der virker, hvem der engagerer sig. Sammen med Gammelbys begynder vi nu at få data og indsigt at bygge videre på, forklarer CEO.  

Marketing, ledelse og salg arbejder sammen med fælles ansvar

– Gammelbys fungerer som vores interne marketingafdeling og er forankret i vores ledelse og salgsledelse – de er vores kolleger, ikke vores leverandør. I min verden er det god latin, at man selv er involveret i det, man sætter i gang, så man ikke bare kan pege fingre og sige, ’I er vores marketingafdeling, det er jer, der har misforstået det!’ Det giver god mening, at både salg og ledelse er involveret, fortæller CEO. 

– Både valget af Gammelbys og vores samarbejdsmodel med marketing-driftsaftalen er udtryk for vores virksomheds størrelse – vi har hinanden godt i hånden. Jeg sætter pris på interaktionen med Gammelbys, hvor vi bliver ved med at sparre og justere. Det har stor værdi for mig, siger CEO. 

Valgt på kvalitet og erfaring

– Jeg tager Gammelbys med til møder med vores leverandører og samarbejdspartnere. Gammelbys kender branchen og bidrager med en erfaring og historik, vi kan bygge videre på i stedet for at starte fra scratch, siger CEO og kommer med et eksempel: 

– Vi skulle fx køre en kampagne på et produkt, hvor Gammelbys deltog på mødet med producenten sammen med os for at udvikle kampagnen. Her var det tydeligt, at Gammelbys har erfaringen til at udfordre på den gode måde – fx ’det hér budskab skal vinkles anderledes, for det er samme snak som for 15 år siden…’ Gammelbys erfaring og brancheindsigt giver hurtigere interaktion og bedre kvalitet, til færre penge – det har en enorm værdi for os, fastslår CEO. 

– Kvalitet og erfaring koster, men det er samtidig en af de væsentligste årsager til, at jeg har valgt Gammelbys, afrunder CEO. 

Kontakt Mette

for at høre mere om en marketing-driftsaftale hos Gammelbys.
+45 40 98 04 30
mette@gammelbys.dk