Kunde

Tytex

Aktiviteter

  • Screening af enorme mængder eksisterende indhold fra seks websites
  • Content, illustrationer og animationer til nyt website
  • Informationsarkitektur på nyt website
  • Power point-template, udvidelse af farvepalet samt disposition på virksomhedspræsentationer

Om samarbejdet

Da seniorkonsulent Morten Leth Jacobsen og Tine Arhøj, CPMO hos Tytex, mødte hinanden første gang, sagde det ’kapow’, og så var et helt igennem forrygende samarbejde født.

Sammen med os fik Tytex lavet indhold til nyt website med udgangspunkt i enorme mængder eksisterende indhold fra adskillige daværende websites.

Tytex fik løst kæmpe digital omstrukturering

Tytex er en førende international leverandør af medicinske beklædningsgenstande og tekstiler med over 50 års erfaring. Virksomheden udvikler og producerer produkter som post-kirurgiske bh’er, fikserings- og kompressionsbeklædning samt inkontinensløsninger.

Tine stod som nytiltrådt CMO over for at skulle omstrukturere seks websites fra forskellige brands. Det var ikke bare en stor opgave; den var enorm.

De seks sites indeholdt nemlig tekster svarende til cirka otte bibler (Tines egne ord 😉). Indholdet kunne ikke genbruges direkte, og så vi skulle gennemgå hele bagkataloget af eksisterende materiale for at vurdere, hvilket indhold der kunne tjene som inspirationskilde til nyt indhold. Derudover var tidsfristen stram, og der var behov for en effektiv og struktureret tilgang.

Omfattende og ambitiøs indholdsstrategi

Vi trådte til med en omfattende indholdsstrategi, som Morten orkestrerede og eksekverede. Tine lægger i høj grad vægt på netop samarbejdet med Morten, når hun sætter ord på projektet:

“Morten havde en fantastisk evne til at håndtere komplekst indhold og skabe struktur. Hans ingeniørbaggrund og journalistiske tilgang var uvurderlig. Jeg har sjældent set nogen kunne holde det fokus i så lang tid. Det var ret imponerende.”

Noget, som Tine satte stor pris på undervejs, var blandt andet, at Morten hurtigt kunne identificere og udtrække brugbart indhold fra de eksisterende materialer, hvilket var afgørende for projektets succes.

#01
#02
#03

Positiv modtagelse, øget stolthed – og langt bedre performance

Som Tine siger, er det at sammenligne æbler med pærer, når man sammenligner det nye website med seks tidligere, men de er glade for nu rent faktisk at have en konverteringsrate at kunne måle på fremadrettet.

I perioden siden det nye indhold gik live, har Tytex set:

et løft i engagementstiden på web på 35 %

30 % flere brugere

78 % flere hændelser som kliks, scrolls eller at folk har set en video

samt 74 % flere konverteringer sammenlignet med året før.

“Vi sprang fra 90’erne til 2024 på ingen tid. Det nye indhold og design har gjort en enorm forskel for vores digitale tilstedeværelse!”

Tine Arhøj, CPMO, Tytex

Øget stolthed: Vi ser professionelle ud!

Derudover har projektet ført til øget stolthed og villighed blandt medarbejdere til at dele det nye website. Kunderne har givet positiv feedback, og i det hele taget har det forbedrede website lettet salgsprocessen med bedre værktøjer til produktpræsentationer og kundesamtaler.

Tine slutter af med at sige:

”Det, vi faktisk er allergladest for er, at vores kunder og vores kolleger fortæller os, at vi ser professionelle ud – at vores visuelle identitet er noget at være stolt af. Jeg er så glad for, at vi valgte at arbejde sammen med jer! Jeres professionelle tilgang og evne til at levere under pres har været afgørende for vores succes med sammenlægningen af de mange gamle sites, vi stod med.”

Kommuniker store mængder kompleks viden

Tag fat i mig og hør mere om hvordan

gbys_medarbejder_morten

Morten Leth Jacobsen

Seniorkonsulent

Stop med at strippe i mørke

Gammelbys

Axel Kiers Vej 18B, 8270 Højbjerg

CVR: 43489038

M: info@gammelbys.dk

T: +45 70 20 42 09

© Copyright Gammelbys
contact-section

Stop med at strippe i mørke

Gammelbys

Axel Kiers Vej 18B, 8270 Højbjerg

CVR: 43489038

M: info@gammelbys.dk

T: +45 70 20 42 09

© Copyright Gammelbys