Lena Boel: “One size fits all” er død
Hvis man interesserer sig for konkrete værktøjer og gode råd til at øge trivslen, sundheden og godt arbejdsmiljø på arbejdspladsen, er man formentlig stødt på navnet Cocuura – og Lena Boel. Men Lena er meget mere end stifter og partner i Cocuura – hun har en bred kommerciel baggrund fra detail-, mode- og livsstilsbranchen, hvor hun i mere end 20 år har arbejdet med ledelse og forretningsudvikling i danske og internationale virksomheder.
Og så er hun er et af de tre medlemmer i Gammelbys’ tæskehold – Mette Gammelbys personlige team af erfarne erhvervsprofiler, der bistår hende med rådgivning og sparring.
”Navnet siger det hele: Tæskeholdet er der for at udfordre. Vi er der ikke for at dele kritik ud, selv om man måske kunne tænke sådan ud fra navnet – vi er der altid alene med udvikling for øje,” siger Lena Boel. ”Men det kan godt misforstås som om vi skal dele kritik ud – det er vi ikke. Vi er der for at udfordre status quo.”
Tæskehold frem for heppekor
Da Mette Gammelby første gang henvendte sig til Lena for at spørge, om hun ville være med i noget i stil med et advisory board, sagde Lena nej tak.
”Jeg var ikke interesseret i at være en del af et heppekor,” siger hun. ”Så det var klart lettere at overtale mig til et tæskehold end til et heppekor – jeg har det bedst med at rykke noget og ved at udvikle tingene – og altid med en kæmperespekt for det, Mette vil og har bygget op.”
Lena peger på, at hendes profil som strategisk branding-specialist kan være med til at holde Mette og hendes team hos Gammelbys på rette spor.
”Der er sket meget i samfundet generelt, ikke bare i virksomhederne. Også i de forventninger, der følger med. Alle skal tænke anderledes. De krav, vi møer nu, afspejler at der sker meget i erhvervslivet, som kræver tilpasning. Det kræver i særdeleshed også inden for marketing, kommunikation og branding. Jeg fornemmer, at one size fits all er død – man er nødt til at tænke meget mere på sit brand, sit why, sin kerne. Gammelbys er gode til at tænke 360 graders omnichannel tænkning. Og Tæskeholdet er et sted, hvor Mette kan prøve sine ideer og tanker af.”
For Lena selv er engagementet i Tæskeholdet også noget, der giver værdi for hende selv.
”Det her skaber værdi for mig, fordi jeg har en forkærlighed for at udløse potentialer. Da jeg mødte Mette, så jeg et potentiale, der ikke var fuldt udløst. Det er spændende at få det frem – og det er det, vi er gode til at hjælpe med,” siger hun.
Det her skaber værdi for mig, fordi jeg har en forkærlighed for at udløse potentialer. Da jeg mødte Mette, så jeg et potentiale, der ikke var fuldt udløst. Det er spændende at få det frem – og det er det, vi er gode til at hjælpe med,”