Mille Just Nielsen

Død over nonsens-arbejde

Mille Just Nielsen er en erfaren lederprofil med stærke holdninger til marketing og kommunikation og en filosofi om, at marketing altid skal kunne ses på bundlinjen. Hun er nyt medlem af Gammelbys’ tæskehold – mød hende her.

Mille Just har 28 års erfaring med ledelse, marketing og kommunikation fra virksomheder som Danfoss, Systematic, Velfac, Eniig og – siden 2021 – som direktør, MARCOM, Business Insight og IT hos Formuepleje med ansvar for marketing, kommunikation og IT. Trods hendes lange erfaring er rollen som medlem i et advisory board (hos os kendt under navnet Tæskeholdet) ny for hende:

”Jeg kom i kontakt med Mette gennem en fælles bekendt,” siger hun, ”og vi klikkede lige med det samme. Det var en marketingdirektør i vores netværk, der sagde til Mette, at hun burde overveje mig til Tæskeholdet, og det er jeg både glad for og stolt af. Min rolle bliver at komme med et par meget kommercielle briller på og at være med til at sikre, at Gammelbys holder fast i den gode retning.”

Marketing skal have plads ved bordet

Hos Formuepleje bevæger Mille sig et sted mellem B2C og B2B-marketing. ”Kunderne er private, men mange af dem har et udpræget forretningsmæssigt syn på deres egen økonomi. Vi henvender os til private, formuende mennesker med en kompleks økonomi, og vi skaber leads via de gængse digitale kanaler foruden vores netværk og alle de andre relevante kanaler, der måtte findes. Så vi er meget stærkt drevet af marketing,” siger hun. Og det fører hende over til en snak om en af hendes kongstanker:

”Marketing skal være en central del af enhver forretning. Og marketing og kommunikation skal have samme forretningsmæssige respekt som f.eks. salg og produktudvikling, for hvis ikke arbejdet med marketing giver mening på bundlinjen, så er det komplet ligegyldigt. Vi er her for at sørge for, at folk derude har lyst til at interagere med vores firma. Derfor skal alle i en virksomhed kende kunderejsen, og alle skal vide, at det, de gør, skal give kommerciel mening. Jeg har kæmperespekt for det grafiske og det kreative i marketing, men i sidste ende er en flot visuel identitet og den slags kun noget værd, når det understøtter forretningen og giver udslag på bundlinjen.”

Flaskepost eller Snapchat

Den tilgang til marketing har drevet Mille igennem hele hendes karriere.

”Om vi kommunikerer via flaskepost eller Snapchat er mig inderligt ligegyldigt,” siger hun. ”Det er fantastisk, at vi har masser af tekniske muligheder og kanaler, og det er herligt, at vi kan måle alt muligt. Men vi må ikke lade os forblænde af et værktøj. Vi skal bare sørge for at møde kunderne der, hvor kunderne er.”

I rollen som erfaren leder har Mille set masser af oplæg og planer fra reklamebureauer, og også her går hendes holdning om at skabe konkret værdi igen:

”Der er så meget nonsens-arbejde derude,” siger hun. ” Jeg behøver ikke 200 slides fra et bureau, hvis essensen og det, vi rent faktisk kan bruge til noget, kan forklares på 20. Faktisk bruger jeg rigtig meget både analyser og modelbegreber i det daglige arbejde, netop fordi data er afgørende for at gå i den rigtige retning. Vi skal undgå at basere beslutninger på mavefornemmelser. Det vil også være en del af mit budskab til jer. Når en kunde går fra et møde med Gammelbys, skal begge parter vide præcis, hvad de skal i gang med. Ikke i næste måned, men i morgen. Det er allerede noget, Mette har meget fokus på, og også der er vi på linje.”

Ærlighed altid

I rollen som tæskeholdsmedlem ser Mille en mulighed for at understøtte Gammelbys i at gøre arbejdet for kunderne endnu skarpere: ”Jeg er jo selv indkøber af marketingydelser og har siddet over for masser af bureauer. Der er selvfølgelig stor forskel på dem, men jeg har lært én ting: Ærlighed er altid vejen frem. Det er langt det bedste, hvis vi kan sige til hinanden: Det her duer ikke, skal vi ikke gå hver til sit nu? Vi ville få et bedre arbejdsmarked, hvis vi var mere ærlige. Det giver også en bedre forretning på den lange bane – i form af integritet, brandværdi, loyalitet. Og her er Mette og jeg jo 100 % enige. Så hvis jeg kan hjælpe til med at I holder snuden i sporet og at blive ved med at tro på ærlighed og integritet, så har jeg gjort det, jeg vil,” siger hun.

Stop med at strippe i mørke

Gammelbys

Marselis Boulevard 1 8000 Århus C CVR: 43489038

M: info@gammelbys.dk

T: +45 70 204 209

© Copyright Gammelbys 2024
contact-section

Stop med at strippe i mørke

Gammelbys

Marselis Boulevard 1 8000 Århus C CVR: 43489038

M: info@gammelbys.dk

T: +45 70 204 209

© Copyright Gammelbys 2024