Marketingplan

Sådan udvikler vi en marketingplan

Kommunikation og marketing skal være velovervejet og godt planlagt, hvis du vil have et godt udbytte af din investering i marketing. Når du skal tilrettelægge en længerevarende kommunikationsindsats, er planlægning alfa og omega. Det gælder både for den daglige drift af jeres kommunikation og for egentlige kampagnetiltag, planlægning af events og så videre. Vi ved, hvordan I får skabt (og fulgt) den optimale kommunikationsplan.

Forretningsplanen er vigtig, for uden den kan vi s ikke komme ordentligt ind under huden på jer, jeres produkter, services, marked og jeres fremtid. Vi skal forstå jeres verden så meget som muligt, og – derfor stiller vi krav om, at I præsenterer jeres forretningsstrategi for os, introducerer os ti l jeres services, viser os jeres produktion (hvis I har sådan en) og giver os adgang til at få snakket med sælgere, kunder og nøglemedarbejdere.

Kommunikationsstrategien er svaret på tre spørgsmål og kun de tre spørgsmål:

  • Hvad skal vi sige?
  • Hvem skal vi sige det til?
  • Og ikke mindst: Hvad er det overordnede formål med at kommunikere

Sådan gør vi

Efter workshoppen har vi overblik over, hvad I vil have i markedet, til hvem, og vi kan begynde at lægge planer for, hvordan og hvornår det skal ske ud fra en plan, der giver jer mest muligt for jeres kommunikations- og marketingkroner.  

​Konkret kan I få følgende i hånden efter workshoppen – vi vurderer sammen, hvad der er relevant for jer at få i henholdsvist digitalt og eventuel fysisk format: 

  • Kommunikationsstrategi 
  • Thought Leadership-strategi 
  • Konkurrentpositionering af jeres vigtigste konkurrenter  
  • Mapping af købscentre i jeres primære målgruppe(r) 
  • Personabeskrivelse(r) fra jeres kernemålgruppe 
  • Marketingplan

På dagen kommer vi omkring:

Efter workshoppen har vi overblik over, hvad I vil have i markedet, til hvem, og vi kan begynde at lægge planer for, hvordan og hvornår det skal ske ud fra en plan, der giver jer mest muligt for jeres kommunikations- og marketingkroner.  

​Konkret kan I få følgende i hånden efter workshoppen – vi vurderer sammen, hvad der er relevant for jer at få i henholdsvist digitalt og eventuel fysisk format: 

  • Kommunikationsstrategi 
  • Thought Leadership-strategi 
  • Konkurrentpositionering af jeres vigtigste konkurrenter  
  • Mapping af købscentre i jeres primære målgruppe(r) 
  • Personabeskrivelse(r) fra jeres kernemålgruppe 
  • Marketingplan

Output

Efter workshoppen har vi overblik over, hvad I vil have i markedet, til hvem, og vi kan begynde at lægge planer for, hvordan og hvornår det skal ske ud fra en plan, der giver jer mest muligt for jeres kommunikations- og marketingkroner.  

​Konkret kan I få følgende i hånden efter workshoppen – vi vurderer sammen, hvad der er relevant for jer at få i henholdsvist digitalt og eventuel fysisk format: 

  • Kommunikationsstrategi 
  • Thought Leadership-strategi 
  • Konkurrentpositionering af jeres vigtigste konkurrenter  
  • Mapping af købscentre i jeres primære målgruppe(r) 
  • Personabeskrivelse(r) fra jeres kernemålgruppe 
  • Marketingplan

Brug for hjælp?

Lotte står klar til at hjælpe dig med strategien!

Gbys_medarbejder_lotte

Lotte Elkjær Flugt

Seniorkonsulent, Kommunikationsarkitekt

Stop med at strippe i mørke

Gammelbys

Marselis Boulevard 1 8000 Århus C CVR: 43489038

M: info@gammelbys.dk

T: +45 70 204 209

© Copyright Gammelbys 2024
contact-section

Stop med at strippe i mørke

Gammelbys

Marselis Boulevard 1 8000 Århus C CVR: 43489038

M: info@gammelbys.dk

T: +45 70 204 209

© Copyright Gammelbys 2024