Sæt kursen med brandkompasset og skil jer ud fra flokken
Et brandprojekt behøver ikke starte med den helt store – og ofte meget dyre og tidskrævende – forundersøgelse, der afdækker opfattelsen af virksomheden udadtil.
Faktisk vil langt de fleste virksomheder nå ret langt (på kort tid), hvis de i stedet starter med at finde ind til selve kernen af brandet og begynder at agere ud fra den.
Første skridt på vejen til at opnå et stærkt brand er en klar defineret brandkerne. Kernen skal været autentisk funderet og derfor kræver arbejdet med brandet, at vi kommer til bunds i, hvad brandet bygger på – det gør vi bl.a. ved at bruge Jungs arketypeteori.
På baggrund af brandkernen sætter vi kursen for, hvordan jeres brand skal komme til udtryk uanset hvilken situation, I står i. Det kalder vi brandkompasset.
Efter behov kan brandkompasset suppleres med kvalitative interviews med fx kunder, for at afklare om brandet allerede skinner igennem i dag, eller om der er behov for konkrete indsatser, for at styrke brandet.
Vi har processen klar, så vi kan få defineret din virksomheds brand stærkest muligt, så vi kan sætter kursen på jeres brandkompas. Det foregår sådan her:
01 RESEARCH
DU GØR:
Fortæller om din virksomheds strategi, produkter og konkurrencesituation
VI GØR:
Desk research
Interviews internt og eksternt
02 WORKSHOP
DU GØR:
Deltager med åbent sind
Fortæller og forklarer
VI GØR:
Faciliteter workshop
Lytter og spørger
03 GAP – ANALYSE
DU GØR:
Venter i spænding
VI GØR:
Sammenligner dit input med det, vi får frem i vores research: Hvordan ser du dig selv versus hvordan alle andre ser dig
04 UDVIKLING
DU GØR:
Venter med tilbageholdt åndedræt
VI GØR:
Udvikler brand identitet: Hvem er I, hvem kan I blive, hvordan lyder I, hvordan ser I ud
05 PRÆSENTATION
DU GØR:
Giver feedback på brandidentiteten
VI GØR:
Præsenterer
Indarbejder rettelser fra dig
Overleverer færdig brandpræsentation
06 BRANDAKTIVERING
DU GØR:
Driver din kommunikation og marketing sammen med os
Vi GØR:
Udvikler design, Web, SoMe, Marketing mix
Driver din marketing som din eksterne partner
Den perfekte proces
Der vil altid være mange muligheder for at skabe en brandidentitet. Den løsning, der virker, er den, både I og vi tror på og forpligter os til.
I den proces, hvor vi udvikler jeres brandidentitet, er der tre ting, der er vigtige for succes:
- Dedikation – vi kommer med vores, du kommer med din begejstring
- Fremdrift – vi sørger for at holde jer til ilden gennem hele processen
- Åbenhed – vi skal ikke afsløre for meget, men på vores workshop kommer I til at arbejde med ting, I ikke forventer, og som bliver interessante… og anderledes…
Og tidshorisonten? Vi har kørt brandprocesser, der har taget måneder, og vi har kørt processer, der har taget nogle få uger. Men uanset hvor hårdt, vi træder på speederen, så ved vi præcis, hvordan vi skal styre det hele i mål.
Vil I fremstå cool, som I er?
Så skal du tage fat i mig
Lea Mensel
Produktchef / Brand Lead