Aktiviteter
- Strategi
- Content
- Sociale medier
Kunde
Om samarbejdet
Firestone har konceptet Firestone Music Tour, som kobler Firestone med festivaler og musik-events rundt omkring i Europa for at bakke op om den easy-going livsstil, brandet gerne vil forbindes med. I Danmark sponserede Firestone derfor Grøn Koncert. Udover at være synlige til koncerterne med en stand var formålet også at opsamle og generere indhold til blandt andet Facebook og det var her Gammelbys kom ind i billedet.
Recycling
af content
Grøn Koncert strækker sig dybest set kun over 14 dage, og det er i den periode, den primære aktivitet foregår. Kunsten med Firestone Facebook-siden har derfor været at strække content ud over selve koncertperioden for at kunne drive en aktiv Facebook-side med fokus på musik og livsstil.
Sammen med Gammelbys har vi genereret idéer for at få content til at vare så længe som muligt før, under og efter koncerterne. Gammelbys har været gode til at vinkle og genbruge Grøn Koncert på forskellig vis og aktivere vores følgere på Facebook-siden med blandt andet konkurrencer.
Resultater
Forstår at kommunikere brandessensen
– Gammelbys driver både vores Bridgestone og Firestone Facebook-side. Selv om begge brands handler om dæk, så er det to brands, som vi kommunikerer meget forskelligt. Gammelbys er knalddygtige til forstå og kommunikere hvert enkelt brands essens, vinkle budskaberne og ramme den rigtige tone-of-voice. Samtidig har Gammelbys en rigtig god føling med, hvad der skal boostes eller ikke boostes på vores sider, og hvordan og hvornår det skal gøres, afrunder Lotte G. Bodilsen.
Vil du vide mere?
Ring til Lea, hvis I skal bruge en strategi for arbejdet med indhold på sociale medier.
Lea Mensel
Produktchef / Brand lead