Da Bridgestones europæiske ledelse beslutter, at Bridgestone Danmark skal have sin egen, landespecifikke Facebook-side, får Senior Marketing Specialist, Lotte G. Bodilsen ansvaret for at løfte opgaven.

”Vi kom 100 % fra ingenting og fra en kultur, hvor de sociale medier var noget, der blev anset for at være lidt farligt og derfor blev styret direkte fra vores europæiske hovedkontor i Bruxelles,” fortæller Lotte G. Bodilsen.

Knap et år efter lanceringen af den danske Facebook-side er billedet fuldstændigt vendt, fortsætter Lotte G. Bodilsen: ”Sammen med Gammelbys kører vi nu stort set vores eget løb her i Danmark, og vi har fået store frihedsgrader til at gøre, som vi vil. Det er især forbundet med, at den europæiske ledelse kan se, at vi arbejder hen imod de mål, de har sat for Facebook-siden. Derudover betyder det også meget, at Gammelbys er lykkedes med at indgå som en integreret del af Bridgestones europæiske organisation og drive den danske Facebook-side netop som en dansk side, men med respekt for Bridgestones overordnede retningslinjer.”

Nøje planlagt content med plads til fleksibilitet

”Selv om Gammelbys planlægger alt content – tekst, billeder, grafik – fire uger frem, kommer der hele tiden noget ad hoc. Det kan være fra Bridgestone selv eller fra Facebook-siden, hvor vi har meget aktivitet,” siger Lotte G. Bodilsen.

“Gammelbys fanger boldene og er fleksible og lynhurtige til at justere på planlagt content, hvis der er behov for det – fx når den første nattefrost falder, og vi skal have et opslag på. Uden Gammelbys ville jeg simpelthen ikke kunne nå at drive vores Facebook-side, dén opgave tager for lang tid.”

Lotte G. Bodilsen
Senior Marketing Specialist hos Bridgestone

Lynhurtige til at forstå budskabet

Det giver stor værdi at have den rette samarbejdspartner uden for branchen at sparre med, siger Lotte G. Bodilsen: ”Gammelbys er supergode til at sætte sig ind i tingene. De fatter budskabet hurtigt, uden at jeg skal forklare tingene syv gange undervejs, så det er dejligt nemt at arbejde sammen med dem. Af og til kommer der jo noget, der er meget teknisk. Så kan det godt være, at forståelsen ikke er der 100 %, men Gammelbys fanger lynhurtigt de 90 %, og det er faktisk nok. Det er ikke alle, der gør det.”

Kommunikative virkemidler:

Content

SoMe

Strategi

Om Bridgestone

Bridgestone Danmark er en del af Bridgestone, verdens største dækproducent, som udvikler og producerer dæk til alle former for køretøjer. I Danmark sælges dæk til personbiler, varebiler, lastbiler, entreprenørmaskiner, landbrugsmaskiner og lastbiler via et bredt forhandlernetværk.

Tag fat i Lea nu!

Har du et svært tilgængeligt emne, du gerne vil have ud at leve, så det er til at forstå?
lea@gammelbys.dk
+45 5337 6181