Aktiviteter
- Strategi
- Content
- Sociale medier
Kunde
Om samarbejdet
Da Bridgestones europæiske ledelse beslutter, at Bridgestone Danmark skal have sin egen, landespecifikke Facebook-side, får Marketing Manager, Lotte G. Bodilsen ansvaret for at løfte opgaven. Valget faldt på Gammelbys og her 6 år senere, kører vi stadig parløb på siden.
Indgår som en integreret del af organisationen
– Vi kom 100 % fra ingenting og fra en kultur, hvor de sociale medier var noget, der blev anset for at være lidt farligt og derfor blev styret direkte fra vores europæiske hovedkontor i Bruxelles, fortæller Lotte G. Bodilsen, Marketing Manager hos Bridgestone Danmark.
Allerede året efter lanceringen af den danske Facebook-side er billedet fuldstændigt vendt.
– Sammen med Gammelbys kører vi nu stort set vores eget løb her i Danmark, og vi har fået store frihedsgrader til at gøre, som vi vil. Det er især forbundet med, at den europæiske ledelse kan se, at vi arbejder hen imod de mål, de har sat for Facebook-siden. Derudover betyder det også meget, at Gammelbys er lykkedes med at indgå som en integreret del af Bridgestones europæiske organisation og drive den danske Facebook-side netop som en dansk side, men med respekt for Bridgestones overordnede retningslinjer.
Nøje planlagt content med plads til fleksibilitet
– Selv om Gammelbys planlægger alt content – tekst, billeder, grafik – fire uger frem, kommer der hele tiden noget ad hoc. Det kan være fra Bridgestone selv eller fra Facebook-siden, hvor vi har meget aktivitet, siger Lotte G. Bodilsen.
Gammelbys fanger boldene og er fleksible og lynhurtige til at justere på planlagt content, hvis der er behov for det – fx når den første nattefrost falder, og vi skal have et opslag på. Uden Gammelbys ville jeg simpelthen ikke kunne nå at drive vores Facebook-side, dén opgave tager for lang tid.
Resultater
Lynhurtige til at forstå budskabet
Vil du vide mere?
Ring til Lea, hvis du har brug for en plan for dine socialer medier.
Lea Mensel
Produktchef / Brand lead