Aktiviteter
- Kampagner
Kunde
Om samarbejdet
Iben Søgaard, Marketing Manager for Danmark og Norge hos Citrix, har valgt Gammelbys til at udvikle og eksekvere kampagner: Gammelbys har forståelse for mekanismerne i it-branchen, og de har selv været en del af den udvikling, branchen har været igennem.
Indgående branchekendskab
Gennem sine 18 år i it-branchen har Iben Søgaard, Marketing Manager for Danmark og Norge hos Citrix, samarbejdet og udviklet kampagner med flere bureauer, både danske og store internationale.
– Det er min erfaring, at mange bureauer ofte kommer med en avanceret plan, der ikke holder i virkeligheden. De mangler branchekendskab og forståelse for både partnere, distributører og de store vendors som fx Microsoft. Det er en erfaring, der betyder rigtig meget og er fuldstændig unik for Gammelbys, indleder Iben.
Lead-generering kræver bred og dyb forståelse og erfaring
Flere af medarbejderne hos Gammelbys kommer fra it-branchen. Her har de selv har siddet med kommunikations- og marketingopgaver og -ansvar hos både producenter, distributører og partnere og været en del af den udvikling, branchen har været igennem.
– Gammelbys’ brancheindsigt er afgørende for vores kampagneresultater. Vi har at gøre med komplekse, high tech-produkter med en meget snæver målgruppe. Man skal forstå målgruppens pains og deres forretningsfordele ved at vælge Citrix, og koble det til hvad der rører sig i branchen. Det er svært at markedsføre og lead-generere, hvis man ikke har både bred og dyb forståelse og har prøvet de her ting før, uddyber Iben.
Hos Gammelbys bruger de hellere tiden på lokal tilpasning af kampagner og content i stedet for at vælge den lette og lidt billigere løsning med bare at genbruge fx amerikansk content. Det kommer der et langt bedre resultat ud af.
De kritiske spørgsmål gør kampagnen målrettet og fokuseret
Iben kommer med et eksempel fra en kampagne, som Citrix udviklede sammen med en af sine distributører, der ønskede at stille kampagnen til rådighed for sine partnere.
– Allerede fra det indledende møde arbejdede Gammelbys superdetaljeret og meget grundigt. Vi kunne tydeligt mærke, at de vidste, hvad de havde med at gøre. Før mødet havde vi og vores distributør syntes, at vi var klar med en kampagne – men i stedet fik vi en masse ting med hjem at tænke nærmere over! Hele forarbejdet til at komme i gang med kampagnen viste sig at være godt givet ud i den sidste ende, fastslår Iben.
– Gammelbys stiller de specifikke og kritiske spørgsmål, der gør, at kampagnen bliver god, fordi den bliver målrettet og fokuseret. De sweet talker os ikke bare og giver os den kampagne, vi beder om. De ved, at en kampagne skal være to the point i forhold til en specifik målgruppe for at generere leads.
– Hos Gammelbys bruger de hellere tiden på lokal tilpasning af kampagner og content i stedet for at vælge den lette og lidt billigere løsning med bare at genbruge fx amerikansk content. Det kommer der et langt bedre resultat ud af – både i forhold til selve kampagnen og helt generelt, hvor dansk content, der er målrettet målgruppen, også bliver brugt af vores sælgere i andre sammenhænge, siger Iben.
Resultater
Løbende opfølgning og optimering af kampagnen
Men er der risiko for, at man som kunde bliver kørt over af Gammelbys, når de kommer med så meget erfaring?
– Vores samarbejde med Gammelbys er utrolig konstruktivt og åbent. I udvikling og eksekvering af kampagner inddrager Gammelbys vores erfaringer og den virkelighed, som kampagnen skal spille ind i, fx
koblingen med Salg. Når kampagnen eksekveres, er de også gode til løbende at følge op og justere, så vi hele tiden optimerer ud fra de erfaringer, vi gør os undervejs, siger Iben.
Distributøren var i øvrigt så tilfreds med kampagnen og samarbejdet, at de selv udviklede endnu en kampagne med Gammelbys, i forlængelse af den fælles kampagne med Citrix.
Vil du vide mere?
Tag fat i Lea, hvis I skal godt fra start med jeres kampagne.
Lea Mensel
Produktchef / Brand lead