Aktiviteter

  • Cases
  • Blogging

Kunde

It-virksomhed, Jylland

Om samarbejdet

Ved at skabe en række overbevisende kundecases formåede Gammelbys at styrke denne it-virksomheds strategi og salgsarbejde. Cases har ikke kun profileret virksomheden – de beviser også kvaliteten af virksomhedens arbejde.

Virksomhedens CEO satte hurtigt pris på vores evne til at oversætte komplekse begreber til forretningssprog.
Professionalismen i vores tilgang, kombineret med evnen til at formidle vigtige budskaber, har gjort Gammelbys til en uvurderlig partner for den pågældende it-virksomhed.

En aftale om outsourcing

”Kundecases er en del af vores strategi – vi kan jo se, at det giver forretning at lave dem. Vi har vundet utallige kundeopgaver på vores cases.”  

Så kort sammenfatter vores anonyme CEO hos en dansk it-partner sit syn på værdien i at lave referencecases. Han uddyber: 

Cases er ikke kun med til at få frem i lyset, hvad vi laver – de signalerer også den kvalitet, der er i vores arbejde. Når vores kunder fortæller om vores arbejde, bevidner det kvaliteten. Andre står inde for det, vi laver.

CEO, it-virksomhed

Cases bruges aktivt i salget – også hos kunderne

CEO og hans kolleger bruger kundecases aktivt i salgsarbejdet – og det gør kunderne også.

”På salgsmøder lytter vi først og fremmest til vores kunder. De spørger som regel ind til, hvad vi kan levere, og så sender vi dem link til en case eller to, der er relevant. Kunderne bruger vores cases, det kan vi se via kliks på vores hjemmeside,” fortæller CEO.

”Vi kan tydeligt mærke, at vores cases gør en forskel. Det er nemmere at overbevise en kunde om, at vi er den rigtige partner, når de kan se og læse, hvad vi gør for andre.”

Teknisk forståelse er guld værd for resultatet

Siden Gammelbys begyndte at lave it-virksomhedens cases for en del år siden, har de ikke brugt andre, fortæller CEO. Og det er helt bevidst.

”I vores kundecases er det guld værd for os, at Gammelbys har den tekniske forståelse for vores ydelser og kan omsætte de ting, vi siger, til noget, alle forstår. Den evne finder man ikke ret mange steder inden for it-branchen,” fastslår CEO.

”Gammelbys’ tekniske forståelse er også afspejlet i den måde, de driver case-arbejdet på – en proces, der også er guld værd for os,” fortsætter han og uddyber: ”De interviewer både os og vores kunde, hver for sig. Det fungerer rigtigt godt, at begge parter bliver hørt hver for sig, og så formår de at få det hele sammensat til en case, der hurtigt giver mening for læseren. Det giver utrolig stor værdi for os.”

Kunderne vil gerne medvirke i cases

Der er overraskende mange virksomheder, der holder sig tilbage fra at spørge deres kunder, om de vil medvirke i en case – måske fordi det kan være lidt grænseoverskridende at spørge, eller man kan være nervøs for at få et nej.

CEO oplever ni ud af ti gange, at hans kunder gerne vil medvirke i en case.

”Når vi har leveret et godt stykke arbejde, har jeg ikke noget problem med at spørge min kunde, om de vil medvirke i en case – og kunderne er som regel positive over for det,” fastslår CEO.

”Ni ud af ti kunder siger ja til at medvirke. Det eneste tidspunkt, jeg får et nej, er fra nogle af de helt store virksomheder, som beskytter deres brand. Så selvom dem, vi har arbejdet direkte sammen med på opgaven, altid gerne vil medvirke, siger baglandet nej, fordi det er company policy.”

Sammenhæng i kommunikationen på tværs af platforme

Virksomheden har egen marketingafdeling. Alligevel har de for flere år siden besluttet, at Gammelbys skal skrive deres cases.

”Det nytter ikke noget at lave kundecases som venstrehåndsarbejde. Det kræver en høj grad af professionalisme at lave en god case. Det håndværksmæssige som for eksempel spørgeteknik og skriveevner skal selvfølgelig være i top. Men hvad der for alvor gør en forskel er, at man kan finde den rigtige vinkel og

de vigtigste budskaber og formidle det i casen på en måde, der er relevant og giver mening for modtageren. Vi kommer aldrig til selv at lave cases nok til at få den slags erfaring – her trækker Gammelbys jo på et kæmpestort erfaringsgrundlag,” siger CEO.

”Objektivt set er det også bedre at have andre til at spørge vores kunder om os, end at vi selv gør det. Det sidste kommer der i min verden ikke det bedste resultat ud af,” tilføjer han.

Ultravigtigt at oversætte fra teknik til forretning

En sidste ting, som CEO gerne vil understrege, er en gentagelse af en af hans tidligere pointer, som ligger ham meget på sinde.

”Det er vigtigt for mig, at cases ikke kun bliver tekniske cases, der bliver læst af tekniske ressourcer, men at forretningsfolk også kan forstå dem og få vigtig viden om, hvad vi kan gøre for deres forretning med vores produkter og løsninger. Gammelbys oversætter de tekniske ting til forretningssprog og laver cases, der giver mening. Det er ultravigtigt, hvis cases skal ende med at vinde kunder for en.”

Vil du vide mere?

Skal dine glade kunder sælge jer ind til den næste kunde? Så skal du i gang med kundecases – og det har Lotte helt styr på

Gbys_medarbejder_lotte

Lotte Elkjær Flugt

Seniorkonsulent, Kommunikationsarkitekt

Stop med at strippe i mørke

Gammelbys

Axel Kiers Vej 18B, 8270 Højbjerg

CVR: 43489038

M: info@gammelbys.dk

T: +45 70 20 42 09

© Copyright Gammelbys
contact-section

Stop med at strippe i mørke

Gammelbys

Axel Kiers Vej 18B, 8270 Højbjerg

CVR: 43489038

M: info@gammelbys.dk

T: +45 70 20 42 09

© Copyright Gammelbys

Kom i spil med Pinball Marketing

Thought leadership - Attention = Fuel