Activities
- Kampagne
- Content
- Design
Kunde
Om samarbejdet
Vi lancerede i sin tid Bridgestone Danmarks første geocaching tour under navnet Danmarks Skønneste Skattejagt. Geocaching er en udendørs skattejagt, hvor man bruger sin smartphone eller en GPS til at finde skatten – en ’cache’. GPS-koordinater afslører, hvor cachen er gemt.
Danmarks Skønneste Skattejagt
”Jeg manglede en god idé til en marketingkampagne, og det kunne være fedt at gøre noget helt andet end det, vi plejer,” fortæller Senior Marketing Specialist hos Bridgestone Danmark, Lotte G. Bodilsen.
”Gammelbys kom hurtigt op med en idé til en kampagne, Danmarks Skønneste Skattejagt. Det er en sjov og anderledes kampagne, som er 100 % målrettet en gruppe mennesker, vi ellers ikke normalt formår at få i tale. Med kampagnen propper vi ikke dæk ned i halsen på folk, men tilbyder dem noget, som de synes er fedt,” siger Lotte G. Bodilsen og uddyber: ”Folk er rigtig glade for skattejagten. Vi har endda fået kommentarer om, at det er helt perfekt, at vi har lavet et tiltag for geocacherne, nu hvor de slider så mange dæk op med alle de timer, de bruger på landevejen.”
Fra kreativ idé til stram styring og eksekvering
Selv om Danmarks Skønneste Skattejagt er en sjov og anderledes kampagne, og den første af sin slags i Danmark, er den udviklet og eksekveret i fuld overensstemmelse med Bridgestone’s brand og målgruppe, pointerer Lotte G. Bodilsen: ”Der har ikke været nogen slinger i valsen. Kampagnen spiller også perfekt op til Bridgestones overordnede Scenic Routes-koncept og understøtter vores nye, strategiske agenda med kunden som the boss.”
Gammelbys har udviklet en kreativ idé og eksekveret Danmarks Skønneste Skattejagt fuldstændig tro mod Bridgestone’s brand og målgruppe. Gammelbys forstår virkelig vores brand, og hvad det står for.”
Om Bridgestone
Bridgestone Danmark er en del af Bridgestone, verdens største dækproducent, som udvikler og producerer dæk til alle former for køretøjer. I Danmark sælges dæk til personbiler, varebiler, lastbiler, entreprenørmaskiner, landbrugsmaskiner og lastbiler til et bredt forhandlernetværk.
Vil du vide mere?
Få et bud på den perfekte cocktail: kreative kampagner med stram styring.
Lea Mensel
Produktchef / Brand lead