KUNDE

HØIBERG

AKTIVITETER

  • Visuel identitet
  • Website
  • Design af Patent Guides
  • Design af kontorartikler
  • Styling af merchandise
  • Roll ups
  • Billedbibliotek
  • Brandkerne
  • Kernefortælling
  • Kundecases
  • Definition af billedstil
  • GAP-analyse
  • Taglines

Om samarbejdet

Patentbureauet HØIBERG rakte ud til os med ønsket om at give deres visuelle udtryk et facelift: Logo, farvevalg, brug af fonte – kort sagt: “the works”.

For at forene de mange interessenter i projektet og sikre et stærkt, fælles ståsted, blev første skridt at identificere HØIBERGs brand-kerne. I direkte forlængelse af dette, kreerede vi ny visuel identitet og website, der giver udtryk for HØIBERGs dybe faglighed og den troværdighed og tyngde, de medbringer i kraft af mange års erfaring med patentlovgivning.

Et visuelt visitkort, der siger HØIBERG

Vi er virkelig begejstrede for det koncept, Dite har skabt til os med fraktaler som samlende ide.

“Det var en grundig proces med møder og en masse dialog frem og tilbage. Vi er ret videnskabeligt anlagt hos HØIBERG, så jeg var bekymret for at det ville blive lidt for ‘pseudo’, når der kom et kreativt bureau på”, ifølge Vibeke Bay, Marketing and Communications Specialist & Patent Consultant ved HØIBERG. 

“Vi ville gerne have noget visuelt – et symbol eller ikon – der kunne sige HØIBERG, uden at vi var nødt til at skrive det ved siden af – et visuelt visitkort. Vi er meget begejstret for det koncept, Dite har skabt til os med fraktaler som samlende ide. Det ligger helt op ad vores identitet og fanger vores naturvidenskabelige faglighed på en visuelt engagerende måde. Det er vildt godt set!” 

#01 Patent Guide design
#02 Exhibition materials
#03 Stationary

Hvordan skiller man sig ud fra alle de andre?

Jeg havde egentlig bare forventet at modtage en eller to fraktaler, men Dite gav os en hel vifte af fraktaler, der taler ind i hver af de mange forskellige fagområder, vi arbejder med. Vi bruger dem i næsten alt, hvad vi laver nu,” fortsætter Vibeke Bay. 

Som et led i den nye visuelle identitet skulle HØIBERG naturligvis også have nye farver. De tidligere blå og orange nuancer er nu skiftet ud med en klar og dyb grøn, der skiller dem ud fra de andre i branchen: “Når vi er ude og holde oplæg eller er til diverse events, er det tydeligt at mange af vores konkurrenter bruger hvide og blå farver. Der skiller vi os mere ud nu, og det er fedt!” 

Koncept

Fraktaler

Et matematisk begreb, der kan bruges til at beskrive brudte overflader i flere dimensioner. Fx naturligt forekommende strukturer som lyn, iskrystaller og romanesco broccoli – fra partikelniveau til astronomiske strukturer – fraktaler er fundamentale i vores naturforståelse. Visuelt udtrykker fraktalerne mønstre, der balancerer mellem kaos og orden. Uanset hvor kompleks mønstrene ser ud rummer de en matematisk stringens, der gør dem genkendelige, logiske og beroligende. 

Sådan arbejdede vi med fraktaler

Fraktaler udtrykker HØIBERGs evne til at finde strukturen i de komplekse og specialiserede felter, deres klienter arbejder med. Derfor valgte vi at give de forskellige fagområder deres egen fraktalfigur hver som visuelle ledetråde, der skaber overblik og struktur gennem HØIBERGs forskellige materialer: Deres hjemmeside, deres patentguides og deres kommunikation. 

Visuelle koncepter, der ka’ noget.

Lavet af grafikere, der kan virkelig meget – ring og få et facelift til din virksomhed.

Gbys-medarbejder_Dite

Dite Cepule

Digital Design Lead

latest-posts-gb

Stop med at strippe i mørke

Gammelbys

Axel Kiers Vej 18B, 8270 Højbjerg

CVR: 43489038

M: info@gammelbys.dk

T: +45 70 20 42 09

© Copyright Gammelbys
contact-section

Stop med at strippe i mørke

Gammelbys

Axel Kiers Vej 18B, 8270 Højbjerg

CVR: 43489038

M: info@gammelbys.dk

T: +45 70 20 42 09

© Copyright Gammelbys