Sådan kommer I godt i gang med at kommunikere om jeres grønne initiativer – og bliver ved, så I styrker jeres brand.

Er det svært og uoverskueligt at komme i gang med at kommunikere om jeres grønne initiativer? Er du nervøs for at sige for lidt, for meget – eller noget forkert? Spekulerer du på, hvordan du kan få meget mere ud af jeres grønne regnskab, klimaregnskab, bæredygtighedsrapport eller ESG-rapport end bare at leve op til lovgivningen? Og mangler du viden og gode råd om, hvordan jeres grønne initiativer kan styrke jeres brand – nu og fremover?

Så er vores kompetenceudviklingsforløb noget for dig!

Synliggørelse af bæredygtige tiltag bliver vigtigere og vigtigere i jeres kommunikation til markedet. Vi tilbyder et skræddersyet kompetenceudviklingsforløb til SMV’er, der ønsker at kickstarte deres grønne rejse eller skifte til et højere gear. 

Med udgangspunkt i jeres behov og ønsker tilrettelægger vi et individuelt forløb. I får rådgivning og anbefalinger fra vores erfarne konsulenter, tilpasset jeres virksomheds udfordringer, muligheder og forretningsmæssige prioriteter – i øjenhøjde og tilsat en god portion sund fornuft og praktisk virkelighed.  

Når du har været gennem vores forløb, står du med viden, indsigt og anbefalinger til, hvordan I bedst kommer i gang eller videre med jeres grønne rejse. Du får også konkrete handlingsplaner og aktiviteter, du kan gå hjem og begynde at aktivere med det samme, så I får synlige resultater af jeres indsats. 

Grøn kommunikation er for vigtig en sag til at overlade til marketingafdelingen.

Læs vores interview med Sofie Randel, stifter af Don´t Waste it og Rethink event.

Deltagere  

I kan deltage op til 5 personer på samme forløb. Vi anbefaler ofte, at I deltager mere end én person.   

Det er vores erfaring, at vores kompetenceudviklingsforløb giver det bedste udbytte, når I kan sparre med hinanden undervejs. I får også en bedre forankring i virksomheden efter forløbets afslutning, når I er flere, der har deltaget i forløbet. 

Hvordan foregår et kompetenceudviklingsforløb?  

Kompetenceudviklingsforløbet tilrettelægges individuelt til jeres virksomhed som en blanding af fysiske og online workshops:  

  • Indledende workshop, hvor vi definerer rammer, mål og indhold for udviklingsforløbet med afsæt i jeres virksomhed, forretningsstrategi og bæredygtighedsaktiviteter.  
  • Online workshops med hjemmeopgaver med os som mentor – antallet af online workshops aftaler vi i forlængelse af den indledende workshop.  
  • Afsluttende workshop med sammenfatning og konkrete skridt fremover. 

 Forløbet strækker sig typisk over 1-2 måneder.  

Vores konsulenter 

Vi sammensætter det hold af konsulenter, der har den største viden og erfaring indenfor jeres branche og de specifikke emner, problemstillinger og udviklingsmuligheder, I ønsker at arbejde med i kompetenceudviklingsforløbet.  

Hvad kan et kompetenceudviklingsforløb indeholde?  

Alle udviklingsforløb sammensættes individuelt efter jeres ønsker og behov. Til inspiration kan du her se nogle af de emner, vi tidligere har rådgivet om: 

 

  • Bæredygtighed og employer branding

    Kommunikation af grønne tiltag og bæredygtighed kan være med til at tiltrække de rigtige medarbejdere. Eller omvendt: I kan blive valgt fra, hvis potentielle medarbejdere ikke kan gennemskue, hvordan I arbejder med bæredygtighed. Vi rådgiver om, hvordan I integrerer de grønne budskaber i jeres employer branding.

     

  • Lad de grønne initiativer skabe værdi for jeres brand

    Sådan udnytter I jeres grønne initiativer i jeres strategiske kommunikation. Med den rette vinkel og indsats kan I bruge bæredygtige tiltag som løftestang til at skabe vækst, synlighed og værdi for jeres brand. Vi viser jer hvordan. 

     

  • Cases, blogs og pressemeddelelser med bæredygtige budskaber

    Sæt de bæredygtige budskaber i spil i jeres kommunikation – i case stories, blogs og jeres pressearbejde. Vi har særlig opmærksomhed på at styre uden om de mange faldgruber i bæredygtighedskommunikation, ikke mindst: Sådan undgår I beskyldninger om green washing.

     

  • Bliv set og hørt af de rigtige – vælg de rette kanaler

    Vi sætter fokus på, hvordan I får jeres grønne budskaber ud til de rigtige målgrupper og stakeholders via relevante kanaler – fx web, nyhedsbreve, sociale medier, PR, konferencer, messer og brancheforeninger. 

     

  • Hold skruen i det grønne vand – året rundt

    Gennemfører I bæredygtige tiltag, bør I sikre, at de lever året rundt i jeres kommunikation. Indholdet i den årlige ESG-rapport eller klimaregnskab kan også leve året rundt ved at genbruge og versionere. Vi rådgiver om, hvordan I kan aktivere jeres grønne budskaber på forskellige platforme – internt og eksternt – uden at skulle opfinde den dybe tallerken hver gang.

     

  • Gør jeres medarbejdere til grønne ambassadører

    Succes med at skabe det nødvendige interne engagement i virksomhedens arbejde med ESG og bæredygtighed kræver stærk, kontinuert intern kommunikation. Ved viser vejen til, hvordan I via kommunikation aktiverer jeres medarbejdere og gør dem til ambassadører for jeres grønne budskaber.

     

  • Fold jeres budskaber ud på sociale medier

    Vi har mange, mange års erfaring i at aktivere budskaber på sociale medier, så de understøtter vores kunders målsætninger. Al den viden får I med hjem, sammen med en plan I har lavet ud fra vores anvisninger, så I fra dag ét tilbage ved skrivebordet kan begynde at udbrede jeres grønne budskaber  (P.S. I får også gode råd om, hvordan I undgår shitstormen eller navigerer i den, hvis I skulle blive ramt…)

     

  • Grafisk grøn kommunikation, der virker

    Sådan sætter I det grønne regnskab eller bæredygtighedsrapporten op grafisk og kommunikativt, så det virker, og så I undgår faldgruberne. Vi rådgiver om disposition, grafisk repræsentation af jeres resultater, formater og aktivering af det grønne regnskab på forskellige platforme.