Aktiviteter

  • Strategisk sparring
  • Budskabsstrategi
  • Marketingdrift
  • Kampagner

Kunde

Iterator IT

Om samarbejdet

Gammelbys skaber resultater for Iterator IT gennem indgående branchekendskab og viden om Iterator IT’s målgruppe. Og ved at være proaktive og udfordre virksomheden på det strategiske niveau.

Strategisk tilgang

Gennem årene har Iterator IT haft svært ved at forklare omverdenen, hvad de egentlig laver. Det er blevet til noget løs snak om, at de arbejder med IoT og udvikler apps. Men det er bestemt ikke hele historien. Og nu bliver den fortalt, så den faktisk afspejler den værdi, Iterator IT leverer til sine kunder.

– Gammelbys tilgang til arbejdet med vores kommunikation har været anderledes, end vi har været vant til. Niveauet og kompetencerne er på et andet niveau, og de ser strategisk på det samlede billede og ikke bare på de enkelte kampagner, siger Casper Hougaard, CEO og partner i Iterator IT.

Gammelbys kender og forstår vores fagområde, så vi ikke behøver forklare alting fra bunden. Det betyder meget. Samtidig kender de vores kunder og deres udfordringer og udformer vores budskaber, så det matcher dem. Det giver resultater.

CEO, it-virksomhed

It-budskaberne bliver kommunikeret i øjenhøjde med målgruppen

Iterator IT’s kunder ligger indenfor SMV-segmentet. Det er produktions- og industrivirksomheder, som kan være svære at få i tale. Beslutningerne tages på direktørniveau, og der er en stor opgave i at forklare Iterator IT’s budskab i øjenhøjde med dem. De ved, at de har brug for teknologien, men de har ikke nogen faglighed på området. Det er en stor og kompleks kommunikationsopgave, som Gammelbys kan løfte i kraft af sit stærke branchekendskab og mange års erfaring med B2B-målgrupper indenfor industri- og produktionssegmentet.

– Hos Gammelbys møder vi voksne, erfarne konsulenter, som har arbejdet med netop vores målgrupper i mange år. De forstår B2B-verdenen og vores konkrete målgruppes udfordringer. Det handler ikke om et hurtigt salg, men er en helt anden boldgade, hvor vi sælger længerevarende, komplekse projekter til vores kunder. Og det kan Gammelbys, fortæller Casper.

Sammenhæng i kommunikationen på tværs af platforme

Iterator IT har tidligere fået produceret store mængder content. Men det virkede ikke efter hensigten – det havde ikke den rigtige tone of voice eller den rigtige vinkel i forhold til målgruppen. Gammelbys har tweaket det eksisterende content – vinklet og tilpasset det og brugt det i nye kampagner:

– Vi har fået lavet rigtig meget indhold gennem tiden, men det har ikke performet. Det er virkelig fedt, at vi ikke igen skulle starte fra scratch, men har kunnet genbruge vores store bagkatalog på nye måder. Og nu har det givet resultater. De leads, vi får ind, er mere kvalificerede end dem, vi fik tidligere, siger Casper.

Der er nu skabt sammenhæng på tværs af platforme og kanaler, så al kommunikation og marketing hænger sammen og trækker i den samme retning. Gammelbys ser på tværs af marketingdiciplinerne og udfordrer Iterator IT:

– Gammelbys giver os ikke bare det, vi beder om. De udfordrer os og forholder sig strategisk til vores samlede marketingaftryk. De er ikke de billigste. Men det er ikke nødvendigvis dårligt. Når man kan mange ting, så koster det jo. Hvis man går til et højkvalitetshus som Gammelbys, så hænger pris og kvalitet jo sammen.

Resultatet

Vi er i gang med at sætte retningen på arbejdet

Lige nu kører Iterator IT især inbound kampagner på LinkedIn, men der er dialog om flere aktiviteter. Der skal lægges en strategi og en plan, hvor Gammelbys er med til at sætte retningen for det kommende arbejde, på det strategiske, taktiske og operationelle niveau.

– Mavefornemmelsen er rigtig god. Vi tror på, at når delresultateterne er gode, så kommer resten også. Det går helt den rigtige vej, og vi ser stort potentiale i samarbejdet, slutter Casper.

Vil du vide mere?

Gi’ Morten et kald, hvis du også vil udfordres og have et kompetent og kritisk blik på jeres marketingaktiviteter.

gbys_medarbejder_morten

Morten Leth Jacobsen

Seniorkonsulent

Stop med at strippe i mørke

Gammelbys

Axel Kiers Vej 18B, 8270 Højbjerg

CVR: 43489038

M: info@gammelbys.dk

T: +45 70 20 42 09

© Copyright Gammelbys
contact-section

Stop med at strippe i mørke

Gammelbys

Axel Kiers Vej 18B, 8270 Højbjerg

CVR: 43489038

M: info@gammelbys.dk

T: +45 70 20 42 09

© Copyright Gammelbys

Kom i spil med Pinball Marketing

Thought leadership - Attention = Fuel