Aktiviteter

  • Marketingdrift
  • Kampagner
  • Funding

Kunde

It-virksomhed, København

Om samarbejdet

Denne it-virksomhed har outsourcet deres marketing til Gammelbys. Fleksibiliteten i partnerskabet tillader virksomheden at tilpasse aktiviteterne efter behov. Vores forståelse for it-branchen og evne til at handle hurtigt skaber værdi lige fra start.

Med Gammelbys som ekstern samarbejdspartner, har virksomheden fået en bekymringsfri hverdag, hvor de blot kan ringe til “marketingafdelingen”. Erfaringen fra et længerevarende samarbejde giver virksomheden tryghed og tillid til Gammelbys’ håndtering af udfordringer.

En aftale om outsourcing

– Vi råder jo vores egne kunder til at outsource deres it-drift. Det er af akkurat samme grund, vi har valgt at outsource vores marketing, indleder vores anonyme CEO hos en dansk it-virksomhed.

– Vi har ikke en marketingafdeling, og har aldrig haft det. Gennem tiden har vi haft et par medarbejdere med marketingbaggrund og interesse for faget – men når marketingarbejdet ikke har hørt under deres primære ansvarsområde, har de hele tiden skullet lave noget andet. Marketing blev på den måde en sporadisk indsats, hvor opgaverne blev løst som venstrehåndsarbejde, i stedet for et fokuseret, langt træk, fortæller CEO.

Gammelbys råder over alle kompetencerne og kan sætte de rigtige fagligheder i spil til opgaven. Vi kan jo ikke selv ansætte en eller to personer, og så tro, at vi har alle de nødvendige marketingkompetencer inhouse.

CEO, it-virksomhed

Vi ringer bare til marketingafdelingen

– Med Gammelbys som vores eksterne samarbejdspartner har vi nu fået en professionel marketingindsats i et fokuseret, langt træk, og vi slipper for at gå og bekymre os om vores marketing i hverdagen. Det er en kæmpe fordel at få marketing smidt væk herfra, så det ikke er nogens ansvar, vi ringer bare til marketingafdelingen, siger CEO.

– Sammen med Gammelbys arbejder vi inden for en økonomisk ramme til de løbende aktiviteter, og så aftaler vi projekter derudover, fx hvis vi vil køre kampagner. Gammelbys er meget transparente og realistiske i deres tilgang til opgaven, og tingene stikker ikke bare af, selv om vi har lagt ansvaret for vores marketing over til dem, uddyber han.

Et fleksibelt samarbejde, hvor vi kan klikke ind og ud

Ifølge CEO er en af de store fordele ved at arbejde fast sammen med et bureau gennem længere tid, at samarbejdet kan fungere meget fleksibelt.  

– Vi er ikke bundet til en fast rytme med Gammelbys, men har et fleksibelt samarbejde, hvor vi kan klikke ind og ud. Vi kan fx have aftalt en pause i vores marketingaktiviteter pga. travlhed, eller fordi vi har valgt at spænde marketinglivremmen ind for at prioritere andre aktiviteter. Pludselig ændrer tingene sig, så vi skal i gang igen. Og når vi så kender hinanden over et langt forløb, starter vi ikke forfra hver gang, men er hurtigt spolet på, klar til kamp. Jeg kan altid ringe til Gammelbys, og så sker det noget i en fart. 

Resultatet

Gammelbys forstår vores verden: Det fikser vi!

– Det har stor værdi for os, at Gammelbys forstår vores verden – både Microsoft-verdenen med produkter og services, vores forretningsmodel, vores hverdag – og at Gammelbys har en stor kontaktflade hos Microsoft. Det betyder fx, at når der sker udskiftninger og ændringer i dagligdagen, har Gammelbys altid forståelse for det og ved, at det er en del af gamet. I den slags situationer er det rart, at vi altid bliver mødt med ’Det fikser vi!’. 

CEO kommer med et andet eksempel på værdien af Gammelbys mangeårige erfaring fra it-branchen. 

– Da vi indledte samarbejdet med Gammelbys, var vi i gang med en længere proces med at finde vores DNA. Vi havde først tænkt, hvor svært kan det være, og vi var også kommet ret langt – men vi havde også erkendt, at vi havde brug for øjne udefra og nogen, der kunne sætte ord på det markedsføringsmæssige, husker CEO.

– Selv om det var en af de første opgaver, Gammelbys løste for os, fik de hurtigt bundet vores mange ydelser sammen i det overordnede koncept, vi arbejder med i dag. Det var tydeligt at mærke, at Gammelbys ikke startede fra bunden, og de var skarpe på den værdi, vores koncept skulle italesætte over for vores kunder.

Vil du vide mere?

Tag fat i Mette, hvis det lyder interessant at outsource jeres marketing.

Gbys_medarbejder_mette

Mette Gammelby

Indehaver

Stop med at strippe i mørke

Gammelbys

Marselis Boulevard 1 8000 Århus C CVR: 43489038

M: info@gammelbys.dk

T: +45 70 204 209

© Copyright Gammelbys 2024
contact-section

Stop med at strippe i mørke

Gammelbys

Marselis Boulevard 1 8000 Århus C CVR: 43489038

M: info@gammelbys.dk

T: +45 70 204 209

© Copyright Gammelbys 2024