Det er ikke helt nemt at være B2B på Facebook. Heller ikke selvom man er eyeReporter hos IBM, hedder Maureen Jet og har lavet verdens sejeste film om noget så tørt som Dynamic Disk Pooling.
Marueen Jet fra IBM
Af og til kommer der faktisk nogle rigtig fede ting fra IBM. Lige p.t. er vi ret vilde med deres nyeste satsning, Maureen Jet: En såkaldt eyeReporter, som rejser verden rundt og præsenterer teknologiske vidundere. Maureen Jet formår at præsentere noget så tørt som Dynamic Disk Pooling på den helt rigtige kliché-agtige måde.
Konceptet er super fedt, men jeg har lidt på fornemmelsen, at de ikke formår at udnytte det så godt, som de måske kunne.
Egen Facebook-side med få likes
Maureen Jet har fx fået sin helt egen Facebook-side, som på nuværende tidspunkt har hele 28 (!) likes, hvoraf de tre af dem kommer her fra Gammelbys. I know, for en B2B-side på Facebook kan det være op ad bakke at få likes. Men stadig: 28 er altså ikke ret mange for et koncept fremavlet i Guds eget land til en virksomhed med over 316.000 medarbejdere og mere end 100.000 business partners worldwide.
De opdateringer, Maureen Jet er kommet med indtil videre, grænser til det halvsløje – slet ikke på niveau med videoen, som i øvrigt slet ikke var på Facebook-siden til at begynde med. Vi valgte at kontakte Maureen Jet på Facebook for at få hende til at poste videoen, men det var som om, hun ikke helt forstod hentydningen med det samme. Vi fik godt nok et meget energisk svar fra hende, men hun linkede blot til videoen i selve kommentarboksen. En uges tid senere var hentydningen dog sivet ind, og hun fik linket til videoen på væggen.
Alt i alt en noget halvhjertet Facebook-satsning!
Måske rammer Maureen Jet bare ikke målgruppen, eller måske er det IBM, der bare ikke formår at udnytte potentialet. Uanset hvad sidder jeg på sidelinjen og hepper på Maureen Jet 🙂
Brug for hjælp?
Du kan altid give mig et kald – så skal vi nok finde ud af det sammen!
Lea Mensel
COO, Online Lead