Som en del af vores egne overvejelser i forhold til Google+ har vi skrevet et lille blogindlæg, som forhåbentlig kan give dig et overblik over dette sociale medie og inspirere til, hvordan du kan bruge det.
Fordele ved hver platform
Mange virksomheder føler sig hurtigt som små fisk i et meget stort hav, når det kommer til sociale medier. Hvad skal man vælge, og skal man vælge det hele? Twitter, LinkedIn, Facebook, Instagram eller Google+? Hver platform har sine fordele, og så kan man alligevel sidde og blive i tvivl om, hvor man skal lægge sine kræfter.
Vi mener ikke, at man skal undervurdere det ”nye” sociale medie, Google+, da det jo er selveste Google, der står bag det. Google+ får ca. 10 millioner nye brugere om måneden verden over og har derfor en særlig interesse i konstant at forbedre brugeroplevelsen.
Måske og forhåbentlig kan dette blogindlæg skabe et overblik over den anden største sociale platform på nettet – Google+.
Hvorfor Google+
Der findes mange grunde til at vælge netop dette sociale medie og en af de bærende må være, at Google+ er integreret i samtlige Google-produkter, som strækker sig fra GMail til Youtube og Google søgning. Derudover kan du forbedre din online markedsføring og søgeoptimeringen af din virksomheds hjemmeside, idet din Google+ profil kan kobles til din hjemmeside. Derved indekserer Google din aktivitet på nettet og ”rater” din hjemmeside højere i søgeresultaterne.
En af de andre fordele ved Google+ er, at du også kan lave hangouts/videokonferencer, som er et virkelig nyttigt værktøj til at kommunikere direkte med folk fra hele verden.
Kom godt i gang med Google+
Kast dig kun ud i Google+ projektet, hvis du har tiden til at gøre det ordentligt. Dette sociale medie lægger op til at dele viden, tips og tricks, inspirere samt at blive inspireret af andre. På Google+ er det dem, der servicerer deres kunder mest, som også kommer længst med deres markedsføring via mediet.
Tænk på at inkludere dine følgere via spørgsmål og debatter og undgå at copy-paste indhold fra din Facebook profil over i Google+, da det bliver kedeligt at læse det samme for de følgere, du har på begge medier.
Vigtigst af alt er, at du får linket til din egen hjemmeside og derved skaber en synergi mellem de to enheder som alt i alt giver dig bedre søgeresultater, mere opmærksomhed og flere kunder i biksen.
Læg en strategi
Inden du opretter og offentliggør din Google+ profil er det vigtigt, at du har styr på alt det tekniske, og at du har fastsat nogle klare mål for, hvad Google+ skal gøre for netop din virksomhed, og sidst men ikke mindst hvordan du vil gebærde dig på Google+.
Det er vigtigt, at du skriver en god og fængende profiltekst, der forklarer hvorfor man skal følge lige netop dig, og hvad det er du kan tilbyde. Dette er ikke kun for dine følgeres skyld, men også for din egen, da denne tekst er SEO-optimeret.
Kast dig ud i det
Google+ får måske endnu ikke en klokke til at ringe – det gjorde det heller ikke hos os. Vi er stadig i opstartsfasen af dette univers, men har set styrkerne i mediet og glæder os til at komme rigtig i gang med det.
Udnyt chancen nu til at komme på Google+ før dine konkurrenter … 😉
Lad os snakke!
Tag endelig kontakt hvis du har spørgsmål. Kontakt mig på
Lotte Elkjær Flugt
Seniorkonsulent, Kommunikationsarkitekt