Det bliver lige en tand sjovere at være webmaster, når du kan følge med i, hvad der rent faktisk virker på hjemmesiden. Det kan du med In-Page Analytics i Google Analytics.
Kender du til In-Page Analytics?
En af mine yndlingsfunktioner i Google Analytics er In-Page Analytics. In-Page Analytics er et drømmeværktøj for webmastere og andre, der har interesse i, hvilke elementer på hjemmesiden, der tiltrækker flest besøgende.
Hvordan virker In-Page Analytics?
Når du er logget ind i Google Analytics, går du ind under indhold i menuen til venstre, og her ligger In-Page Analytics så nederst. Værktøjet er supernemt at bruge: Du klikker bare på In-Page Analytics, og så får du din side vist sammen med en masse små bobler med tal i, som indikerer procentsatsen for, hvor mange der har klikket på et givent link. Hvis du klikker på en specifik boble, kan du også se, hvor mange klik procentsatsen i boblen reelt svarer til.
Når du har valgt In-Page Analytics, kan du frit navigere rundt på din hjemmeside, som du plejer, men med de små bobler med procenter alle de steder, der er links. På den måde, kan du hurtigt få et overblik over, hvad der fungerer på din side, og hvad der ikke får så meget opmærksomhed fra de besøgende, og som måske skal pushes lidt mere eller sløjfes helt.
Vil du vide mere?
Du kan kontakte mig på
Lea Mensel
COO, Online Lead