Det skal du gøre i stedet for at måle jeres marketing på tomme tal

23. april 2025
Posted in Blog

Det skal du gøre i stedet for at måle jeres marketing på tomme tal

Kender du det? Du åbner jeres marketing-dashboard og bliver mødt af … tal. Klik, visninger, impressions, åbninger, downloads – måske endda en cost-per-lead, der ser tilforladelig ud.Men så kigger du på salget. På kundeinteressen. På forretningen. Og du tænker: Hvad er det egentlig, vi får ud af det her?
Maria Brøndum
Digital chef
Indhold
Pinball
Marketing
Indsigt
Nørderi

Velkommen til KPI-fælden.

Eller som vi siger her hos os: Den hurtigste vej til dårlig marketing.

Problemet er, at du har for mange mål og for lidt retning mod forretning!

For mange virksomheder bliver marketing et regnestykke.

Der bliver optimeret på klikrater, scrolls og konverteringsprocenter.

Ting, der kan måles i decimaler – og ikke i værdi og, i sidste ende, impact på bundlinjen.
Det er aktivitet uden substans. Og du mærker det, når det rammer virkeligheden:

Ingen ringer tilbage.

Salg sidder stadig og laver kold kanvas.

Og marketingafdelingen famler efter relevans, mens de igen og igen bliver udfordret på deres berettigelse.

Den nye virkelighed kræver mere mod

Sandheden er, at vi er trådt ind i en ny marketingvirkelighed.
En, hvor folk ikke klikker, downloader eller tilmelder sig lige så villigt.
En klikløs virkelighed.
Hvor beslutningstagere ser 10–20 stykker indhold, før de overhovedet overvejer at tage kontakt til dig!

Så hvis jeres marketing kun måles på konverteringer, ser I kun toppen af isbjerget.
Og du mister alt det arbejde, der burde varme kunden op, før salget overhovedet får chancen.

Du skal turde tage fat

Det er sin sag at have ansvaret for marketing i en virksomhed, for langt, langt de fleste bliver kørt over af daglig drift.
Og nogle bliver endda kørt over af ledelsen.

Derfor har vi skabt Marketingtæskeholdet.

Når du inviterer os ind, får du et fast team af wingpeople, der har som vigtigste mission at kortlægge, hvad der virker for jer – og hvad der spilder jeres tid.

Vi sparrer med dig og hjælper dig med at skære til, sætte strøm til og i det hele taget give jeres marketing den slagkraft, der er nødvendig for at gøre en forskel i 2025.

Vi tilfører strategisk tænkning, processer der understøtter eksekvering i højt tempo – og ikke mindst er vi dem, du mellem Tæskeholdsmøderne altid kan tage fat i, når du sidder og tænker 🤷‍♀️🤦‍♂️😱🧐😵‍💫

… som man jo nogle gange gør, når man sidder i marketing!

Tag fat i os hvis du er …

  • CEO og har mistet troen på marketing
  • CMO og mangler faglig sparring og friske øjne
  • eller CSO og ikke forstår, hvorfor marketing ikke spiller sammen med salg

Bliv set, husket, fundet og valgt

Tag fat i mig og hør mere.

Gbys Maria Medarbejder
Maria Brøndum

Digital chef
maria@gammelbys.dk (+45) 53 50 27 67

Flere vidensnacks

Stop med at strippe i mørke

Gammelbys

Axel Kiers Vej 18B, 8270 Højbjerg

CVR: 43489038

M: info@gammelbys.dk

T: +45 70 20 42 09

© Copyright Gammelbys
contact-section

Stop med at strippe i mørke

Gammelbys

Axel Kiers Vej 18B, 8270 Højbjerg

CVR: 43489038

M: info@gammelbys.dk

T: +45 70 20 42 09

© Copyright Gammelbys