- det der employer branding er slet ikke så svært...
Som virksomhed kan I selv gøre en helt masse ting for at tiltrække nye medarbejdere – selvom I er i skarp konkurrence med jeres konkurrenter om de dygtigste.
Det handler blandt andet om forventningsafstemning, synlighed, autenticitet og genkendelighed.
Det får du opskriften på i vores e-bog, som du kan downloade på siden her
Det lærer du:
Skal I tiltrække nye medarbejdere til jeres virksomhed? Der er rift om dem, så I skal skille jer ud fra konkurrenterne og tilbyde noget mere end god løn og gode arbejdsforhold.
I skal gøre det tydeligt, hvordan det er at arbejde hos jer og hvilke værdier og grundholdninger, I har som virksomhed.
Det handler blandt andet om omverdenens opfattelse af virksomheden – at potentielle medarbejdere har en fornemmelse for virksomheden, og hvad den står for. En fornemmelse af, at her kunne det være godt at arbejde. At de kan identificere sig med virksomheden identitet og dens værdier. Og det er ikke de værdier, der står under vision og mission på jeres hjemmeside, men de levede værdier.
Med en tydelig identitet får I afstemt potentielle medarbejderes forventninger til en ansættelse hos jer. I får de ’rigtige’ medarbejdere ind i folden og undgår dyre fejlansættelser.
Men hvordan ér jeres identitet og jeres værdier, og hvordan får I præsenteret det, så det bliver klart og tydeligt, hvordan det er at arbejde hos jer?
Vil du godt i gang med employer branding?
Så kontakt Helle eller Morten:
Helle Husum
Seniorkonsulent, kommunikationsrådgiver
Morten Leth Jacobsen
Seniorkonsulent