Samtalesalon: Marketinglandskabet er under forandring…

28. januar 2025
Posted in Blog
28. januar 2025 Irene Rasmussen

Det klikløse fænomen har på kort tid ændret den måde, vi tænker online interaktion og synlighed på. Det handler om en grundlæggende forandring i brugernes adfærd, hvor en betydelig del af alle Google-søgninger (helt op mod 60 %) aldrig fører til et klik. Vi får simpelthen det hele serveret i vores Google-søgning, så vi ikke behøver at klikke videre.

Vores digitale adfærd er grundlæggende forandret

Det klikløse fænomen har på kort tid ændret den måde, vi tænker online interaktion og synlighed på. Det handler om en grundlæggende forandring i brugernes adfærd, hvor en betydelig del af alle Google-søgninger – helt op mod 60 % – aldrig fører til, at brugerne klikker sig videre til eksterne hjemmesider. I stedet bliver de fastholdt på selve platformen, hvor de ofte finder de svar eller informationer, de har brug for, uden at skulle forlade det sted, de allerede er.

Platforme har forvandlet marketinglandskabet

Maria og Irene drøfter i videoen, hvad denne udvikling så rent faktisk betyder for marketingstrategier og virksomheders måde at arbejde med online synlighed på. De diskuterer blandt andet, hvordan store platforme som Google og LinkedIn bevidst designer deres systemer til at fastholde brugerne ved at tilbyde direkte svar, interaktive funktioner eller små bidder af information, som gør det overflødigt at besøge eksterne sider.

Denne tendens ændrer ikke bare, hvordan virksomheder når deres kunder, men udfordrer også den måde, man skal måle og forstå marketingeffektivitet på.

Data, research og langsigtede strategier holder stadig

Maria og Irene stiller skarpt på udfordringerne og deler perspektiver på, hvordan virksomheder kan tilpasse sig og stadig opnå resultater, selv i en verden, hvor “klik” ikke længere er den vigtigste måleenhed. Spoiler: De gamle dyder med at have fokus på data, research og langsigtede strategier holder heldigvis stadig – frem for at man lader sig rive med af simple løsninger og hypede trends.

Se videoen og få indblik i, hvordan du kan tilpasse din marketingstrategi til en verden, hvor klik ikke længere er det vigtigste.

Vil du vide mere om klikløs marketing?

Tag fat i mig og hør mere.

GBYS_Medarbejder-Irene-WEB-SQUARE

Irene Rasmussen

Projektchef

latest-posts-gb

Stop med at strippe i mørke

Gammelbys

Axel Kiers Vej 18B, 8270 Højbjerg

CVR: 43489038

M: info@gammelbys.dk

T: +45 70 20 42 09

© Copyright Gammelbys
contact-section

Stop med at strippe i mørke

Gammelbys

Axel Kiers Vej 18B, 8270 Højbjerg

CVR: 43489038

M: info@gammelbys.dk

T: +45 70 20 42 09

© Copyright Gammelbys