Google er stadig søgeuniversets centrum
Selvom AI og ChatGPT har gjort sit indtog, er Google stadig den primære spiller, når det gælder søgninger. 99 % af dem, der bruger AI, anvender stadig Google som deres foretrukne søgemaskine, og kun en mindre del af søgningerne sker direkte i ChatGPT eller andre AI-værktøjer.
AI-trends og teknologi-hype kan skygge for det vigtige
Vi ser mange samtaler rundt omkring, om at man skal ‘ranke’ i ChatGPT, men realiteten er, at det ikke er en struktureret og målbar strategi endnu. AI og ChatGPT er spændende teknologier med masser af potentiale, men som Maria påpeger i videoen, handler det om at bruge teknologierne, hvor de virkelig batter – for eksempel til marketingautomatisering, content-skabelse og kundeservice.
AI vil helt sikkert få en større rolle i søgninger fremover, men for nu er det vigtigste at være der, hvor kunderne rent faktisk søger – og det er stadig Google.
Se videoen og få indblik i, hvordan Maria og Irene vurderer SEO-landskabet i en verden, hvor AI skaber nye muligheder – men ikke nødvendigvis ændrer spillereglerne fra den ene dag til den anden.
Vil du vide mere om klikløs marketing?
Tag fat i mig og hør mere.

Digital chef
maria@gammelbys.dk
(+45) 53 50 27 67