Leads er ikke et mål i sig selv – det er omsætning, der tæller
Mange virksomheder har en tendens til at målsætte deres marketingindsats på antallet af leads.
“Hvor mange leads får jeg?” er ofte det spørgsmål, der bliver stillet, når en ny marketingstrategi bliver præsenteret. Men hvad nu, hvis vi sætter et andet mål? Hvad nu, hvis vi i stedet målsætter efterspørgslen og dermed den faktiske omsætning?
I stedet for at jage flere leads, bør virksomheder fokusere på at tiltrække de rigtige kunder ved at forstå og arbejde med efterspørgslen. Det handler om at komme så tæt på kundens behov som muligt i stedet for blot at skabe trafik og engagement i marketingafdelingen.
Pinball-modellen: Marketing er ikke en lineær proces
I stedet for at tænke marketing som en lineær proces, hvor man følger den klassiske AIDA-model (Awareness, Interest, Desire, Action), bør vi se det som en Pinball-maskine.
Brandet er bolden, der sendes afsted – og jo stærkere dit brand er, desto længere og mere effektivt kan det bevæge sig gennem markedet. Undervejs rammer det forskellige marketingaktiviteter, der hjælper med at skubbe det videre mod flere kunder og større omsætning.
Se videoen, hvor Maria og Irene deler deres indsigt i, hvordan du kan navigere i et marked, hvor marketinglandskabet konstant er i bevægelse.
Vil du vide mere om Pinball marketing?
Tag fat i mig og hør mere.

Projektchef
irene@gammelbys.dk
(+45) 92 82 02 03