Du leverer kick ass it. En kunde kommer til dig med et it-udviklingsprojekt. Du afklarer, hvad de har brug for, og hvornår der er deadline. Du går hjem, laver arbejdet og leverer det ønskede, så jeres kunde kan komme videre.
Løsningsorienteret fagfolk
Du er revisor. Du får intro til forretningen, tallene og bilagene. Du leverer et regnskab.
Du er mekaniker. Du får en bil ind til 40.000 km’s eftersyn. Du fikser den.
Jeg kunne blive ved – du har nok spottet mønsteret. It-udviklere, revisorer og mekanikere er fagfolk, der løser et problem. Og som kunde forventer du naturligvis ikke, at du skal bruge næsten lige så meget tid som it-udvikleren, revisoren eller mekanikeren på at være en del af at løse problemet.
En showstopper uden lige
Hvad er det så, der gør, at så mange virksomhedsledere tror, det kræver uoverstigelige mængder tid at skabe og eksekvere et brand? Hvorfor går SÅ mange rundt med en vrangforestilling om, hvor omfattende det er at arbejde professionelt med marketing og kommunikation? “Jeg kan ikke overskue at starte noget op”. Uanset om det er et brandingprojekt, en case, et nyt website, at fyre op under PR-indsatsen. At komme i gang er rigtig tit showstopperen. Og mange har endda erkendt den potentielle værdi af at “gøre noget” og kan egentlig slet ikke holde ud, tingene står stille. Jeg hører det igen og igen:
I venter på miraklet. At der en dag opstår en uventet, velsignet tom tidslomme i kalenderen. “Og så skal vi i gang! For salget kunne jo godt trænge til lidt medvind på cykelstien” (hvilket som regel betyder, at salget har brug for et los i røven).
Et eller andet sted ved I godt, at I ikke får noget ud af at vente. I mister potentiel bundlinje, mens I venter. I kan bare ikke se en vej videre.
Og så er vi tilbage ved it-udvikleren, revisoren og mekanikeren. Og mit fag. For det er ikke omfattende at komme i gang med at skubbe til jeres kendskabsgrad og jeres salg.
Vi tager over i maskinrummet
Vi skal bare tømme jeres hoveder, så vi får den nødvendige viden til at arbejde for jeres sag. Og så skal vi tilbage i maskinrummet og eksekvere vores håndværk. Står I overfor et stort brandingprojekt, skal I bruge to gange en halv dag i vores selskab! Kundecasen, som alt for længe er blevet syltet på to do listen, skal vi maks bruge en halv time med dig på, og så klarer vi resten, og du får en fiks og færdig god historie at sælge videre med.
Som en af vores dejlige kunder forleden eftertænksomt sagde: “Det har jo kørt vildt godt, siden jeg gav efter og lænede mig tilbage og lod jer arbejde! I laver planen for tingene, be’r om input, I arbejder, jeg godkender, I arbejder, jeg godkender – tingene kører bare, der er flow i det, og der kommer leads ind! Det skulle jeg ha’ gjort fra starten”.
Yep, det skulle du – men nu kører det, og så er alt tilgivet! 🙂
Ingen grund til at strippe i mørke længere
Hvis du vil tale med lige præcis den her kunde, så skriv til mig – han deler gerne ud af, hvor meget han fik ud af at overgive sig til os.
Der er ingen grund til at vente længere med at få alle jeres gode historier ud at leve. De leverer intet til bundlinjen, så længe de kun ligger i jeres hoveder, mens I stripper i mørke.
Så stop med at ligge på lur – go get’em tiger!
Skriv til mig
Det her ved jeg nemlig noget om – og jeg giver det gerne videre!
Mette Gammelbys
CEO