Content er benzinen i din inbound-motor

7. marts 2024
Posted in Blog
7. marts 2024 Morten Leth Jacobsen

I årene omkring 1927, da jeg var ny i branchen, kaldte man sådan en som mig en tekstforfatter. Det kalder jeg mig stadigvæk, når jeg ikke når at stoppe mig selv i tide. Hvis den titel var god nok til David Ogilvy, er den også god nok til mig. Men anyway – i dag hedder sådan en som jeg content creator. Det er fordi, at tekstforfatterhåndværket i dag er langt mere end at skrive en fængende overskrift, og at content er vigtigere end nogensinde.

Begrebet content dækker i dag over cases, blog post, webtekster, brochurer, infografik, video, storyboards, SEO-tekster, speak, whitepapers, webinarer og mange andre ting. Alt, der formidler mening, holdning eller budskab falder ind under begrebet content.

Og når I skal skabe opmærksomhed om jer selv, jeres holdninger, jeres produkter, services og øvrige fortræffeligheder, så er det content, der i sidste ende giver brandværdi, leads, salg og en stærkere profil i kampen om de rigtige medarbejdere. Content er honningkrukken for den trafik, som I sender med kampagner og Google ads osv.

Det er derfor, vi lægger så stor vægt på at få skabt originalt content for jer, når I er kunde hos os. Vi ved nemlig, at et godt website, et stærkt nyhedsbrevssystem og et snedigt trafikskabende setup er værdiløst uden godt content. Helst så meget som muligt.

Alt det, som godt content er

Godt content definerer vi som en eller anden form for ytring i skrift, grafik, lyd eller video, der:

  • Fortæller én klar historie
  • Taler direkte til målgruppen i det sprog, målgruppen forstår
  • Rammer plet i forhold til kunderejsen
  • Er generøst – dvs. at I giver folk viden, de faktisk kan bruge til noget
  • Er korrekt sprogligt, velkomponeret, let at tilegne sig
  • Er tro mod jeres brand
  • Er sælgende og engagerende

Onkel Google elsker content

Og det er klart, at det er noget, jeres kernekunder vil elske og belønne jer for. Og jeres kommende kunder og medarbejdere. Men der er mere – for Google elsker også jeres content. Hvis I er flittige og får fingeren ud og får skabt nyt, stærkt content jævnligt, og hvis I får det bredt ud på jeres digitale kanaler, så får I kæmpe klap på skulderen af onkel Google. I kommer til at rangere højere i søgninger, og I kommer til at stå skarpt i markedet og i kampen om kunder og medarbejdere. Men det kommer ikke af sig selv, det der content.

Sådan skaber I mere content

Et spørgsmål, vi ofte hører fra vores kunder, er: Jamen, hvad skal vi sige? Hvad skal vi skrive om? Her sker jo ikke noget…

Jo, der gør – der er masser at skrive om. I kan skrive om jeres kunder, jeres medarbejdere, jeres produkter, jeres jubilæer, jeres fredagskage, jeres seneste messe. I kan også have holdninger til ting – blive thought leaders – og mene noget på LinkedIn, på blogs, i fagpressen. Det kræver bare, at I bliver holdt til ilden af nogen, der kender gamet og ved, hvor de gode historier putter sig. Det gør vi, så vi holder næsten altid jævnlige contentmøder med vores kunder. For når man tager sig tid til at snakke om tingene, når man spørger sig for, så dukker der content op de særeste steder, og hvert stykke content kan bruges på mange forskellige måder. Det skal ud og leve på sociale medier, det skal ud og skabe forretning for jer i kampagner. Og det skal vi nok hjælpe jer med.

Mere content?

Tag fat i Morten, hvis du har brug for hjælp til at skabe mere content!

gbys_medarbejder_morten

Morten Leth Jacobsen

Seniorkonsulent, altmuligmand

Stop med at strippe i mørke

Gammelbys

Axel Kiers Vej 18B, 8270 Højbjerg

CVR: 43489038

M: info@gammelbys.dk

T: +45 70 20 42 09

© Copyright Gammelbys
contact-section

Stop med at strippe i mørke

Gammelbys

Axel Kiers Vej 18B, 8270 Højbjerg

CVR: 43489038

M: info@gammelbys.dk

T: +45 70 20 42 09

© Copyright Gammelbys

Kom i spil med Pinball Marketing

Thought leadership - Attention = Fuel